לקרוע שערי שמים • עדכונים שוטפים

שִׁיר הַמַּעֲלוֹת • מרן פוסק הדור הגרח"ע יוסף נלחם על חייו

מצבו הבריאותי של מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה ממשיך להידרדר • לאחר שאתמול הורדם והונשם, הבוקר אירעה קריסת מערכות בגופו של הרב נמצא בסכנת חיים מיידית • פרופ' דן גילון עדכן את התקשורת: "זו בהחלט הידרדרות לכיוון הרע. מצבו קריטי ביותר" • במשך שעה קלה ההידרדרות נעצרה, אך לאחר השעה 13:00 לחץ הדם של הרב שוב בירידה • עדכונים שוטפים (חרדים)

חיים שקדי וישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: אהרון והב, יעקב לביא, מאיר אלפסי, פלאש 90)

לקיים בנו חכמי ישראל: לאחר ההידרדרות שחלה אתמול (ראשון) במצבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה, מצבו ממשיך להידרדר ומוגדר הבוקר קריטי, בשל קריסת מערכות כללית, הרופאים נלחמים על חייו.

13:15 - לחץ הדם ממשיך לרדת. ליד מיטת הגרח"ע אמירת "שמע ישראל" ותחנון.

13:10 - בסמוך למיטתו של הרב זועקים הנוכחים תפילת "שמע ישראל".

13:08 - לחץ הדם של הרב שוב בירידה, מתחת ל-40.

12:48 - הרב אהרון בוטבול, חתנו של מרן הגרח"ע יוסף, אמר בכניסה לבית החולים כי המצב יציב, ההידרדרות נעצרה. חום גופו של הרב עלה בשלוש מעלות.

12:45 - הרב ראובן אלבז בבית החולים: כל עם ישראל מצפים עדיין, המצב שלו עדיין קשה מאוד, של מורנו ורבנו, אבל יש יציבות מסויימת. אנחנו זועקים, שעתיים הייתי שם במקום, מרן במצב יציב. לא היה מצב גרוע יותר אבל אנחנו חייבים, כולנו, את התפילות והזעקות, ועכשיו כולנו, פונים עם ילדי התשב"ר שמגיעים כדי לומר תהילים, אם נצליח וזכינו שמורנו ורבנו עטרת ראשנו ימשיך ועוד יחיה בתוכנו יהי רצון שיהיה כך, אבל שידעו כולם, המצב יציב.

12:30 - הרב גרוסמן: ברגעים האלו, אין ספרדים, אין אשכנזים, אין חרדים, אין חילונים, כולנו יהודים, וברגע הזה כולם מתאחדים להתפלל לרפואת מרן פוסק הדור.

12:28 - הרב גרוסמן: בניו ביקשו ממני, תלך להר הזיתים, תגיד לרבי מלעלוב שהרבה יהודים קיבלו על עצמם לא לדבר בתפילה. שבזכות זה הקב"ה ירחם על מרן.

12:26 - הרב יצחק דוד גרוסמן בבית החולים: "הייתי אצל מרן בחדר, נשקתי לו את היד, היד חמה של אדם חי, הפנים הם חמים, יש למרן חיים כרגע. ואף על פי שלפי הרפואה המצב הוא הכי קריטי שיכול להיות, אנחנו מאמינים שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים".

12:15 - הדופק של מרן הגרח"ע יוסף יציב, המצב עדיין קריטי.

12:00 - מצבו של מרן הגרח"ע יוסף התייצב מעט מאוד אך עדיין המצב קריטי והוא בסכנת חיים מיידית.

11:50 - הרופאים ממשיכים להילחם על חייו של הרב.

11:45 - הנכדים והנכדות עוזבים את החדר של הרב.

11:34 - אמירת 'י"ג מידות בקומה השמינית בבית החולים.

11:30 - כעת ליד מיטת הגרח"ע אמירת "שמע ישראל" בבכיות עם הרב יעקב עדס.

11:27 - המקובל הרב בניהו שמואלי, לאמירת פיטום הקטורת ליד המיטה.

11:25 - המקובל הרב יעקב עדס, נכנס כעת לחדרו של הרב. במקום נערכות תפילות בבכי ובזעקות. ליד המיטה שוהה גם מוטי פריד, יו"ר ארגון 'ביקור ועזרת חולים'.

11:15 - נשיא המדינה שמעון פרס הגיע לבית החולים.

11:13 - פרופ' דן גילון, המטפל במרן, מסר לכלי התקשורת, כשדמעות בעיניו כי "יש המשך הידרדרות קיצונית, הוא בסכנת חיים מיידית, זו בהחלט הידרדרות לכיוון הרע. כנסנו את בני המשפחה, אנחנו מעריכים שהמצב הוא כל-כך קשה שהם צריכים לדעת איפה הוא עומד. מצבו קריטי ביותר".

11:04 - נכדיו של מרן הגרח"ע יוסף נקראו להיכנס לחדר בזה אחר זה לנשק את ידו. כעת בחדר הרב: הבנים, הראשל"צ הרב יצחק, הרב דוד, הרב משה, יו"ר ש"ס אריה דרעי, צבי חקק והראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון.

10:50 - בקומה השמינית של בית החולים התאספו בני המשפחה ומקורבים, רבנים וגדולי תורה, הזועקים ומתחננים לרפואתו של מרן. המקובל הרב בניהו שמואלי ערך במקום פדיון נפש, הגאון רבי ראובן אלבז עורך במקום אמירת סליחות ותקיעת שופרות, יחד עם רבנים נוספים.

דוברת בית החולים 'הדסה עין כרם', שם אושפז הרב ביחידה לטיפול נמרץ, מסרה הבוקר כי הרב נמצא בקריסת מערכות כללית ובסכנת חיים מיידית. צוות הרופאים של בית החולים הדסה עין כרם המטפל ברב נלחם חייו.

עוד נמסר כי צוות הרופאים המטפל ברב, נאלץ במהלך הלילה להוסיף תרופות תומכות במערכות הגוף השונות של הרב.

פרופ' דן גילון, אחד הרופאים המטפלים ברב אמר הבוקר כי "הסכנה לחיי הרב אמיתית, ברורה יותר וקיצונית. הסכנה יותר קרובה ממה שהייתה קודם - כולל במצבים הקשים ביותר שהיו בשבועיים האחרונים. השעות האחרונות הן דינמיות לרעה וביממה הקרובה נדע אם סכנת החיים היא מיידית".

במהלך שעות הצהריים אמש, החלה הידרדרות חמורה במצבו של מרן הגרח"ע יוסף, בשל החמרה ברמת הזיהום בדמו של הרב ומציאת פטריות בדם.

בשעות הערב, אמש, החליטו הרופאים לשוב ולהרדים את הרב ולחברו למכונת ההנשמה, כדי למנוע הידרדרות נוספת וכדי לסייע לרופאים במתן הטיפול לרב. דוברת בית החולים מסרה אמש כי הרב הורדם והונשם בשל קושי נשימתי מתגבר.

ההחלטה להרדים את הרב בשנית, התקבלה בין היתר בשל טיפול רפואי מורכב, אותו תכננו הרופאים לבצע ברב במהלך שעות הבוקר, היום. ההליך נקרא 'טרכסיוטומי', והוא נמשך כ-40 דקות. מטרתו לשפר את יכולת הנשימה והדיבור של הרב אך הוא נלווה בסיכון גבוה יותר לזיהום.

בשל ההידרדרות במצבו של הרב במהלך הלילה, טרם ברור האם ההליך הרפואי יבוצע כמתוכנן.

עצרות תפילה רבות נערכו במהלך הלילה אמש לרפואתו של הרב, בשעה 12:00 בצהריים, יגיעו אלפי ילדי רשת מעיין החינוך התורני של תנועת ש"ס אל רחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, לשאת תחינה וזעקה לרפואתו של פוסק הדור.

ההידרדרות החמורה במצבו של הגרח"ע מגיעה לאחר שיפור במצבו שהחל בשבוע שעבר עם שובו של הרב להכרה מלאה, נמשך בהסרת הסיוע הנשימתי ובשיפור בדרגת הזיהום.

הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל בכל כוחו עבור מרן פוסק הדור הגאון רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הראשון ליצון הגאון הרב יצחק יוסף מגיע לבית-החולים
הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון בבית החולים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר