האתרים הד"לים קוראים למנהיגי הציבור הסרוג: "אל תלכו לניחום אבלים ברחוב הקבלן"

באתרי האינטרנט הציוניים דתיים קוראים למנהיגי המגזר שלא להשתתף בניחום האבלים בבית מרן הרב עובדיה יוסף. הסיבה: מסע ההשפלות שעוברים הנציגים המגיעים למקום. "איננו סמרטוטים של אף אחד, לא ניתן לאף אחד להשפיל אותנו - ואת המשפילים נכה באגרופי ברזל, בתום השבעה" כתב יונתן אוריך מעורכי אתר האינטרנט 'כיפה' (חדשות, ארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
סגן השר אלי בן דהן, הבוקר בניחום האבלים (צילום: פלאש 90)

"מצעד המנהיגים הדתיים-לאומיים שממשיך להגיע לאוהל האבלים ברחוב הקבלן בירושלים, הוא ביזיון גדול למגזר הדתי לאומי, שלא מבין כיצד שוב הוא מוצא עצמו מנוצל על ידי חרדים קיצוניים המבקשים להשפילו בפני ההגמוניה הפוליטית-חרדית" כך נכתב היום באתר הדתי לאומי 'כיפה' בתגובה למסע ההשפלות שעוברים נציגים דתיים לאומיים המגיעים לרחוב הקבלן.

"כבודו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, במקומו מונח" כתב יונתן אוריך, אחד מעורכי האתר. "רבבות דתיים לאומיים השתתפו בהלוויתו המפוארת. אמצעי התקשורת הדתיים העלו את זכרו על נס, הזכירו את קורות חייו, הדגישו את חשיבותו המופתית. הוא היה גדול הפוסקים בדורנו. אך האנשים שסביבו, וחלק מהתבטאויותיו, ראויים לכל גינוי ומכל הלב".

המאמר ב'סרוגים' (צילום מסך)

"את המשפילים נכה באגרופי ברזל, בתום השבעה"

אוריך המשיך וכתב כי על המגזר הציוני דתי "להפסיק להתרפס". לדבריו: "הבעת הצער והאבל כבר נאמרה בעל פה, מעל דפי העיתונים ובכל אתרי האינטרנט. לא צריך להגיע לאוהל של אבלים כדי לפגוש באלימות וכדי לבזות ציבור שלם וחשוב - וכל זאת רק בגלל ברית פוליטית בקונסטלציה זמנית".

"יתכבדו נא בני משפחת יוסף וינוחמו בבניין ירושלים. אנחנו, הציונות הדתית, נמשיך בדרכנו לזכור ולפעול לעילוי נשמתו והנצחתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל. בדרכנו - שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. בדרך שיודעת להפריד בין הפוליטיקה לבין העוצמה הרוחנית והתורנית וההלכתית".

המאמר ב'כיפה' (צילום מסך)

את המאמר שפורסם בכותרתו הראשית של האתר סיים אוריך בנימה תקיפה אף יותר: "איננו סמרטוטים של אף אחד, לא ניתן לאף אחד להשפיל אותנו - ואת המשפילים נכה באגרופי ברזל, בתום השבעה".

"הם בזים לנו, כי אתם מוחלים על כבודכם"

'כיפה', הוא אינו האתר הדתי לאומי היחיד שמפרסם קריאה שכזו. במקביל, פרסם הבוקר אבי פרל באתר הדתי לאומי 'סרוגים' מאמר דומה, בו קרא לנציגים דתיים לאומיים שלא להגיע לניחום האבלים עד להתנצלות על ביזוי הנציגים שהגיעו לנחם.

"אני פונה לחברי הכנסת ממפלגתי, אתם נציגי ציבור, אין לכם רשות למחול על כבודכם ולהשפיל את כבודנו עקב כך. הם בזים לנו כי אתם מוחלים על כבודכם גם כאשר משפילים את כבודכם עד עפר" כתב פרל.

סגן השר אלי בן דהן ב'הקבלן', הבוקר (צילום: באדיבות דוברות סגן השר)

פרל פנה להנהגה הדתית לאומית וכתב: "אל תבואו לנחם את בני הגר"ע זצ"ל כי הם וקהל המאמינים הסובב אותם לא יפרשו זאת כמעשה אצילי כמי שיודעים להפריד בין עלבון אישי וכבוד התורה, הם יפרשו זאת ככניעה והתרפסות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר