הגר"ח קנייבסקי: "מי שפוגע בגדולי הדור חייב סקילה"

הרב שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, אמר בשם אביו בכנס בחירות שנערך בשבוע שעבר כי "המבזה את גדול הדור חייב סקילה". האזינו לדבריו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ')

בסוף השבוע, התקיים כינוס מיוחד במעונו של הגרש"י בורשטיין, ר"י קרית מלך, וזאת כהמשך לכינוס מועצת גדולי התורה בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן, בו השתתף באורח נדיר מרן הגר"ח קניבסקי, במהלכו חיזקו הנוכחים את תנועת דגל התורה והביעו התנגדות נחרצת להצבעה למפלגות אחרות.

ראשי הישיבות דיברו דברים חריפים כנגד נסיונות הפגיעה בגדולי ומנהיגי הדור, ובעקיפין נגד ריצתן של מפלגות חרדיות חדשות מלבד יהדות התורה. דוגמת 'בני תורה' הזוכה להנהגת הגאון רבי שמואל אוירבך.

הגאון רבי נתן זוכובסקי אמר באירוע: "בבחירות בדרך כלל רוצים נציגויות, אבל כיום נראה שבערים ב"ב בי-ם ובעוד מקומות ישנם שרוצים לפגוע בכבוד התורה והבחירות זה רק אמצעי לכך. יש אצל צעירים מטרה אחת ויחידה להוריד את כבוד זקני הדור".

"המציאות היא שגדולי וזקני הדור שחיים איתנו שיחיו לאורך ימים ושנים, כבר משנים לשנים יודע כלל ישראל את הנקיות שלהם והם לא מפחדים משום דברים, מדובר כאן במערכה אמיתית על כבוד התורה ואם ירד כבוד התורה וכבוד זקני ומנהיגי הדור באיזה אחוז שהוא, אין לשער את מה שהורדנו במציאות של כלל ישראל".

פוגעים בגדולי הדור? אנשי 'בני תורה' בסוכת מנהיגם הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן)

במרכז הכינוס, נשא דברים הגאון רבי שלמה קנייבסקי, שדבר בשם אביו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "ברשות מרנן ורבנן. קטונתי לעמוד לפני ראשי ישיבות מרביצי תורה, אבל חזקה שליח עושה שליחותו. הדברים יהיו קצת חריפים אבל אני אגיד את מה ששמעתי".

"שאלתי לפני כמה דקות מה צריך להגיד כאן. וכה אמר לי מרן אבי: 'תגיד להם שכתוב בגמרא שכל המבזה את גדולי הדור אין לו חלק לעולם הבא",

הגר"ש קנייבסקי הוסיף כי לפני כן התבטא אביו ואמר כי "המבזה את גדולי הדור חייב סקילה", וכששאלו אותו הרי אין הדבר כתוב באף מקום, השיב כי "מדובר במחלל שם שמים וזה יותר גרוע ממחלל את השבת למרות שזה לא כתוב מפורש".

"כששאלתי אותו" הוסיף הגר"ש קנייבסקי, "והרי הם יטענו שיש להם גדול הדור אחר, אמר לי: אתה יכול לומר, אני ראיתי איך שהחזון איש ליווה אותו עד הדלת. יותר מזה לא צריך לומר, ולא מכובד לומד יותר מזה".

האזינו להקלטה באדיבות קו החשיפות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר