הקרע הליטאי

בכיר בפוניבז' נגד אנשי דגל התורה: הם כ'דואג האדומי'

הגאון רבי יונה זלושינסקי מראשי ישיבת פוניבז' המזוהה עם הפלג הירושלמי, תקף בחריפות את אנשי "דגל התורה" בשיעור בפני תלמידיו, ואמר כי: "הם "דואג האדומי" בשיטתיות לא יום ולא יומיים, לא חודש ולא חודשיים" • "האם הם באמת חוששים לכבודם של גדולי הדור? או שהם מעמידים פני כלב? • האזינו (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות אחד מתלמידי הישיבה)

הגאון רבי יונה זלושינסקי, אחר מראשי ישיבת פוניבז' המשתייכת לפלג הירושלמי, התייחס היום (שלישי) בשיעור שמסר בפני תלמידיו לקרע בתוככי הציבור החרדי, ודברי גדולי ישראל המזוהים עם דגל התורה נגד ריצת מפלגת 'בני תורה' ברשויות המקומיות.

"הלב נקרע" פתח הרב את דבריו. "אין לנו עסק עם פוליטיקה, אין לנו עסק עם מחנות ואין לנו עסק עם בחירות. אנחנו לא הולכים לבחור גדולים, לא הולכים לבנות את זה או את זה", אמר.

"נכון, אנחנו גדלנו בבית המדרש של מרן הרב שך, ואחריו מרן הרב אלישיב, וזו צורת הדרך שלנו, מעולם לא כתוב בש"ס מי נפטר קודם, או שאם הלל נפטר קודם אז תלמידי הלל צריכים לסבור כמו ב"ש, וזה דבר פשוט". הרב זלושינסקי הדגיש: "הרב שך נפטר, וגם הרב אלישיב נפטר, אבל התורה שלהם לא נפטרה, היא חיה בתוכנו ומותר לכל אחד לעשות כדברי בית הלל או שמאי".

"אני לא בא לשפוט את האנשים" הדגיש הרב זלושינסקי, "רק בוחן לבבות יודע, אנחנו מדברים על המעשים, השקר שולט, והאמת נעדרת, פני הדור כפני הכלב... רק פני הדור כפני הכלב והלב לא".

התלמידים בשיחה הלא שגרתית (צילום: באדיבות אחד מתלמידי הישיבה)

"האם הם באמת חוששים לכבוד גדולי הדור, או שהם מעמידים פנים?" שאל הרב זלושינסקי, "בשנת תשס"ה עמדנו בנסיונות קשים אבל היה לנו פסק מהרב אלישיב, והרב שטיינמן לא רצה לעמוד לצידם איך שרק דיברו עליו, והם אלו שצועקים ביזוי כבוד התורה?" הקשה וענה: "האינטרסים ותו לא".

"הם אלה שמחריבים את כבוד התורה וגורמים שהמחלוקת התורנית תהפוך למאבק אישי" אמר הרב זלושינסקי והוסיף לטעון כי "הם שוטפים את הדעת שיש אנשים שנלחמים עם מישהו".

בהתייחסו לדברי מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי לפיהם "המבזה תלמיד חכם חייב סקילה", אמר הרב זלושינסקי: "אנחנו חייבי סקילה? אנחנו מבזי תלמידי חכמים או מצביעים למפלגה שהוקמה לבזות תלמידי חכמים?, הלב נקרע לשמוע את הדברים האלה".

"האם יש פה ביזוי תלמיד חכם? או שאינשי דלא מעלי - בשביל האינטרסים שלהם... הם 'דואג האדומי' בשיטתיות, לא יום ולא יומיים".

האזינו להקלטה המלאה באדיבות אחד מתלמידי הישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר