ישראל אייכלר: "רבין לא חשב לפגוע בלומדי התורה"

ח"כ ישראל אייכלר ניצל את אירוע הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, בכדי לבקר את ההסתה נגד החרדים: "ניקח את מקל הנדודים ומרכזי התורה יעברו לגולה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בישיבה שהתקיימה אחר הצהריים (רביעי) לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, נאם ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה', וגינה את ההסתה החמורה כנגד המגזר החרדי בשנים האחרונות, זאת 18 שנה לאחר הירצחו של ראש ממשלת ישראל.

"שר הביטחון יצחק רבין לא חשב לרגע לפגוע בלומדי התורה בהיכלי הישיבות ולא מסיבות קואליציוניות" אמר אייכלר. "עשרים שנה אגודת ישראל היתה באופוזיציה מימי בן גוריון ועד ממשלת בגין. איש לא ערער על תרומתם של לומדי התורה לעצם קיומה של מדינת היהודים. רבין ראה בהם חלק בלתי נפרד ממערך הבטחון הלאומי, לא פחות מכל יחידות העורף של צה"ל".

"אני נחרד למחשבה כי מילים עלולות להרוג. כי אם אכן אמת נכון הדבר, שהסתה מובילה לרצח, היינו היום בתוך מרחץ דמים ברחובות ישראל, עקב ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי ברוב כלי התקשורת בארץ".

"במשך שנים רבות אנו עומדים בחזית ההגנה על חובשי הכיפות שהואשמו לשוא בפשעו של רוצח יחיד חובש כיפה" אמר הח"כ החרדי. "אנחנו ראינו בהכללת הציבור הדתי לאומי ברצח רבין, כפשע ועוול נגד האנשים התמימים והישרים אוהבי ארץ ישראל בהתנחלויות ובכל ישובי הארץ. אבל לא כך נוהגים בנו אחינו הציונים הדתיים".

אייכלר המשיך לבקר את המגזר הדתי לאומי: "בעוד אנחנו מבינים שכל מי ששונא חובשי כיפות, לא יבדיל בין כיפה סרוגה לכיפה שחורה, כך אתם אנשי הבית היהודי צריכים להבין, שבעיני אויבי היהדות החרדית, גם אתם דוסים מסוכנים לשלום המדינה. עכשיו הם משתמשים בכם נגד עולם התורה והישיבות, מחר הם יגרשו אתכם מבתיכם וכבר היו דברים לעולמים בעת ההתנתקות מגוש קטיף. מי שנותן יד לפשעים נגד היהדות, פוגע בעצמו ובעתיד ילדיו. הם ישנאו את היהדות שלכם, כמו שאתם שונאים את התורה שלנו".

"ההסתה נגד הציבור החרדי לא תעשה טוב לאף אחד מאזרחי המדינה. ידינו לא תורם נגד יהודים אבל אם אנחנו לא נוכל לחיות בארץ הזאת, עקב הרדיפה השלטונית, ניקח את מקל הנדודים ומרכזי התורה יעברו מארץ ישראל לגולה".

"רצח רבין מחייב אותנו להתבונן במה שמתחולל במדינות אשר בסביבותנו ולא נאפשר למציתי היערות לשרוף את עצי היער כולו. כי האדם עץ השדה" סיים אייכלר את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר