העלאת גיל הנישואין:

במאה שערים לא מתרגשים: "נמשיך להתחתן בגיל האסור"

תושבי מאה שערים לא מתרגשים מהצעת החוק שאושרה בוועדת החוקה ומבקשת להעלות את גיל הנישואין ל-18 שנה. אחד מהם הוא יואליש קרויס, אב ל-15 ילדים המוגדר חוקית כרווק: "אשתי רשומה עדיין כרווקה עם חמישה עשר ילדים, ואני רשום כרווק ללא ילדים, ברבנות הילדים שלי רשומים כפסולי חיתון, והם יתחתנו כמונו" אומר קרויס (חדשות,חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
יואליש קרויס, לא מתרגש (צילום: פלאש 90)

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה בשבוע שעבר לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק השנויה במחלוקת לפיה גיל הנישואין החוקי יעמוד על 18 שנים.

נציג החרדים בוועדה התנגד להצעה באומרו כי ישנן קהילות במגזר החרדי כמו חסידות ברסלב ופלגים קיצוניים בעדה החרדית שמתחתנים עוד קודם. "אנו מעודדים היום חתונות פיראטיות לקבוצות אוכלוסייה שלא יעמדו בדרישות החוק". אמר ח"כ אברהם מיכאלי מש"ס.

בשכונת "מאה שערים", בה נמצאות משפחות המעודדות נישואין בגילאים נמוכים, מסרבים להתרגש מהצעת החוק, ומבחינתם לא השתנה דבר ואין בכוונתם לסגת מאורח חייהם בנושא הנישואין, כמו מאורח חייהם בנושאים רבים אחרים המתנגש עם אורח החיים הישראלי.

אחד מהם הוא יואליש קרויס, איש "העדה החרדית" הידוע בדעותיו הקיצוניות נגד המדינה, לפי התורה הוא נשוי ואב לחמישה עשר ילדים, לפי החוק הוא רווק ללא ילדים, ואשתו רווקה עם ילדים.

" אתה כבר שומע?" במאה שערים לא מתרגשים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "אשתי רשומה עדיין כרווקה עם חמישה עשר ילדים, ואני רשום כרווק ללא ילדים, לי זה טוב, רק ברבנות הילדים שלי רשומים כפסולי חיתון, והם יתחתנו כמונו. זה קשה אחרי זה, אתה נכנס לרשימה הזו ואתה במצב בעייתי".

מבחינתו, החוק לא יזיק לציבור החרדי בכללותו: "קודם כל, 90% מהחרדים מתחתנים מעל 18, ו-10% שמתחתנים מתחת לגיל הזה, בין כה אין להם רישום נישואין גם אחרי הגיעם לגיל החוקי, זה לא משנה להם, הם ימשיכו להתחתן בגיל שאסור בחוק, הם הרי נגד המדינה".

"החוק הזה שווה לפח", הוא דוחה בביטול את אישורו של החוק, לדבריו, כפי שבמגזר הכללי נוצרים קשרים עוד קודם לגיל הנקוב בחוק, גם לנו, החרדים, מותר להתחתן קודם: "החוק הזה יזיק אולי לאותם חילונים שכן רוצים להתחתן לפני גיל 18, לחרדים זה לא יזיק בכלל וזאת משום שלהביא ילדים מחוץ לנישואין מותר לפי החוק כבר מגיל 13, אסור רק להתחתן כדת משה וישראל, אבל אם אתה רוצה להתחתן כמו גוי אז זה אפשרי מגיל 13".

לשבור כוס? כאן שוברים את החוק (צילום: פלאש 90)

ובכל זאת, למה אתה לא מתחתן כמו אדם נורמטיבי? הקשנו. "אם הייתי רוצה לקחת כסף ולקנות דירה, או לקחת מהמדינה כל מיני דברים, אז זה שונה, אבל ככה החיים שלי שקטים" ענה קרויס.

כאמור, הצעת החוק שאושרה בוועדה, מבקשת לקבוע כי גיל הנישואין המינימאלי יעמוד על 18 שנים. בנסיבות מיוחדות הקשורות בטובת הנער/ה, נסיבות שמצדיקות חריגה מהגיל המוצע, יוסמך בית המשפט להתיר נישואין אף מתחת לגיל 18. לא לפני שבית המשפט ישמע את הנער/ה. ההצעה תגביל את סמכות בית המשפט להתיר נישואין רק מגיל 16 ומעלה.

הצעת החוק נועדה למנוע נישואין בגיל צעיר, כאשר הנער/ה אינם בשלים לקבל החלטה שתשפיע על מהלך חייהם ולעיתים החלטה שאינה מרצונם החופשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר