חוסר התחשבות

צה"ל מונע מחיילים חרדים לבקר בציון מרן הגר"ע יוסף

בצעד מעורר תהיה החליטו בצה"ל למנוע מעשרות חיילים חרדים לעלות לציונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כחלק מיום עיון כפי שתוכנן בתחילה, וזאת בשל היותו "מנהיג פוליטי" • אחד החיילים בשיחה עם "כיכר השבת": "לקבר של רבין חייבו אותנו לעלות, הוא לא היה מזוהה פוליטית?" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתפללים בציונו של מרן זצ"ל (צילומים: ישי כהן)

חשיפה: בצעד מעורר תהיה החליטו בצה"ל למנוע את עלייתם של עשרות חיילים חרדים לציונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הטמון בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

מידי חודש יוצאים עשרות חיילים חרדים ליום עיון תורני בירושלים, במסגרת יום העיון מבקרים החיילים באתרים תורניים ושומעים הרצאות מרבנים חרדים.

קבוצה של עשרות חיילים חרדים מ'נצח יהודה' ו'שח"ר' יצאו הבוקר (רביעי) ליום עיון מסוג זה בירושלים, כאשר הם נרשמו ליום העיון - הודיעו להם המארגנים כי בין היתר יבקרו בציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אך ברגע האחרון הסיור בוטל.

בתכנון המקורי, סדר היום היה אמור להיות כדלהלן: בשעה 9:00 בבוקר - התכנסות במדרשת 'דרכי אבות', בשעה 9:45 - הרצאה מפיו של הרב אבנר קוואס, בשעה 11:05 - הרצאה מפי הרב יצחק גבאי ושבעה 13:05 עלייה לציון מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

אך צה"ל, שמבקש להגביר את גיוסם של החיילים החרדים, כפי הנראה לא מתחשב ברגשות שלהם, ואתמול קבלו החיילים הודעה כי העלייה לציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בוטלה.

לדברי החיילים ששוחחו עם "כיכר השבת", הנימוק שניתן להחלטה למנוע מהם לעלות לקברו הייתה בשל היותו "מנהיג פוליטי".

בעקבות ביטול העלייה לציונו של הרב זצ"ל, קבוצה גדולה מהחיילים החליטו לבטל את השתתפותם ביום העיון כמחאה.

אחד החיילים החרדים שביטל את השתתפותו ביום העיון אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אחרי שכולם התכוננו ליום העיון כשבשיאו הביקור המתוכנן בציון מרן זצ"ל, הודיע לנו הרב של הבסיס - הרב עזרא ברו - שבצה"ל הודיעו לו שהעלייה לציון מבוטל בגלל ש'יש בביקור הזה נגיעות פוליטיות, שכן הרב היה מזוהה עם מפלגת ש"ס'".

לדבריו, "גם כשהרב של הבסיס ביקש שהעלייה תהיה רשות ומי שירצה יעלה ומי שלא, יוכל להישאר במקום אחר, בצה"ל לא הסכימו".

החייל מוסיף בכאב ואומר: "כשהייתה עלייה לקבר של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל חייבו אותנו לעלות לקבר שלו, מה ההבדל? רבין לא היה מזוהה פוליטית, רק הרב עובדיה? איפה שמענו דבר כזה".

תגובת דובר צה"ל: "תכני יום העיון, ובתוכו הביקור בקברו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, הותאמו לאוכלוסית חיילי השח"ר ואושרו ע"י כלל הוגרמים הרלוונטיים. ניהול הלו"ז הפנימי נתון להחלטת המפקדים".

עוד נמסר כי "צה"ל פועל מתוך הכרת החשיבות בשמירת אופיו ומהותו של צה"ל כצבא העם, בו יכולים לשרת בני המגזרים השונים בחברה הישראלית בלי לפגוע באורך חייהם".

החיילים החרדים, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר