חיים רוחמקין מאשים: 'דגל' מתנהגים בדורסנות, נגיב בשפה שלהם

יו"ר 'בני תורה' בב"ב חיים רוחמקין אומר ל"כיכר השבת" כי לא הופתע מהתרגיל של 'דגל התורה' ומבטיח להילחם על זכותם, להשיב לדגל מנה אחת אפיים ולהיות אופוזיציה לוחמנית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים רוחמקין ופעילי 'בני תורה' (צילום: כיכר השבת)

יממה אחרי כינוסה הראשון של מועצת עיריית בני ברק בראשות חנוך זייברט, נדמה כי הפעם העיר תלך בדרך שונה והשקט שהיה מנת חלקה בשנים האחרונות לא ישרור בתקופה הקרובה.

לראשונה מזה שנים ניצבת במועצה אופוזיציה לוחמנית שראשיה לא מהססים לקרוא תיגר על תוכניות העירייה. המדובר בתנועת "בני תורה" שבשל ההסכמים הפנימיים בין המפלגות ב'יהדות התורה', נשארה מחוץ לקואליציה ועלולה לגרום ל"כאב ראש" לא קטן לראשי העירייה.

מלכתחילה הזעם של חיים רוחמקין ומשה מלאכי, החברים החדשים במועצה מטעם 'בני תורה', אינו מופנה כלפי זייברט ואגו"י המשתדלים לנהוג עמם בהגינות אלא כלפי עסקני התנועה הליטאית ממנה הם פרשו - "דגל התורה".

אמש, במהלך נאומו בכינוס המועצה, אמר רוחמקין: "נבחרנו אני וחברי (שאני מייצג גם אותו בדברי אלו) למועצת העיר בני ברק ע"י ציבור גדול וחשוב מתושבי העיר, כידוע עברנו מערכת בחירות לא קלה מכל הבחינות, הותקפנו מכל עבר ומעל כל במה כשחטאנו היחיד הוא שאנו שומעים בקול רבותינו והולכים לאורם".

"כעת, לאחר מערכת הבחירות אנו תקוה שכל זה יהיה מאחורינו", המשיך רוחמקין, "ובמיוחד במצב השורר בארצנו שמשנאינו נשאו ראש ומידי יום ביומו ניתכות על ידי מפלגות ואישים שחרטו על דגלם לרדוף ולצמצם את ציבור שומרי התורה, גזירות חדשות שונות ומשונות על ציבור היראים בכלל ועל עולם התורה בפרט, אך עם ישראל כבר עבר במשך ההיסטוריה ניסיונות קשים ומרים ועמד בהם בגבורה, והלא מובטחנו על ידי בורא העולם ש'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'".

"ציבור היראים יעמוד בעזרת השם בעוז ובתעצומות מול כל הניסיונות ללא שום ויתורים ופשרות, ועקב זאת מאמינים אנו שהאינטרס של כולנו שהשקט השלום והשלווה יחזרו למחננו, לטובת כולנו ובמיוחד לטובת תושבי עירנו בני ברק, אשר מייחלים ומצפים שהתבונה והשכל יגברו על הרגש", הוסיף רוחמקין בנאומו.

הבוקר נשמע רוחמקין כועס במיוחד בעקבות התרגיל שעשו להם אמש אנשי דגל התורה בב"ב.

"בנתיים אני רק כמה שעות באופוזיציה", אומר רוחמקין בחיוך ל"כיכר השבת", "אך לגופו של עניין ודבר, לפי איך שיתנהגו איתנו כך נתנהג איתם".

"אם הקואליציה תתנהג איתנו בדורסנות כמו שדגל התורה מתנהגת עכשיו, אז נדע להשיב ולהגיב להם בשפה שלהם, מנה אחת אפיים. ואם נראה שיש שינוי אז נפעל אחרת. מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך", מבטח רוחמקין.

רוחמקין טוען כי אינו מופתע מה"תרגיל" שעשו להם בדגל התורה לפיו חבר המועצה מטעמם יעקב וירז'בינסקי יפרוש לאופוזיציה וממילא יקבל את התפקידים בוועדת ההנחות בארנונה ובוועדת הכספים (השייכות לאופוזיציה) ואילו נציגי תנועת בני תורה ייאלצו להסתפק בחברות בוועדות הזוטרות יותר.

"ידענו כבר ימים מהתרגיל שעושים לנו, אבל ברור לנו שהוא לא חוקי. וירז'בינסקי הולך להתבזות", מצהיר רוחמקין, "זה פשוט לא חוקי. ישבנו עם עורכי הדין ואין לזה תוקף משפטי. אנחנו רוצים שכל המידע יהיה חשוף בפנינו ולכן נילחם על כך שנהיה חברים גם בוועדת ההנחות בארנונה וגם בוועדת הכספים".

"אני לא יודע", אומר רוחמקין בסרקזם, "כנראה יש מישהו מפחד שהמידע בוועדות הללו יגיע אלינו ורוצה שיישאר חסוי. בכל אופן אנחנו נילחם על זכותנו להיות שם ונפעל בכל הדרכים העומדים לרשותנו למען כך".

"אני מצפה שבתנועת דגל התורה יבינו שהדרך שהם הולכים בה כעת, לא היא הדרך הנכונה וישנו את הגישה. באם זה יימשך כך אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמנית", מבטיח רוחמקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר