זעזוע: ספרי ההלכה של הרב יצחק רובין הושחתו

הרב יצחק רובין, רב קהילת 'בני תורה' בשכונת הר-נוף בירושלים ומחבר ספרי הלכה, הזהיר במאמר נגד הפגיעה בגדולי ישראל ובתגובה ספריו הושחתו והושלכו בביזיון. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"חצוף", על ספרי הרב יצחק רובין (צילום: המייל האדום)

הרב יצחק רובין, רב קהילת 'בני תורה' בשכונת הר-נוף בירושלים ומחבר ספרי הלכה, נשא בשבועיים האחרונים בפני תלמידיו מספר שיחות הבהרה וחיזוק לאור הקרע בציבור הליטאי כשהוא מסביר באריכות רבה את הצורך להיזהר בכבודם של גדולי הדור ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

בסוף השבוע האחרון אף פרסם הרב רובין מאמר תמציתי ב'יתד נאמן' בו הרחיב את הנושא של חיוב הציות לגדולי הדור. התגובה, כפי הנראה, לא איחרה לבוא וספרי ההלכה שחיבר הושחתו והושלכו לגניזה.

במאמרו, כתב הרב רובין כי "בימים של מערכה גורלית על דמותו וצביונו של עולם התורה, זכינו אמנם שרובו ככולו של הציבור התייצב בלב אחד וציית להוראתם של רבותינו מרנן זקני הדור שליט"א, ועדיין נותרו עניינים שהזמן גרמן, הטעונים הסבר והבהרה, להעמדת האמת על תילה".

בהמשך המאמר הוא תוקף ברמז עבה את עיתון 'הפלס' וכותב: "מאותה סיבה ממש, ראו גדולי ישראל את גודל האחריות לדאוג שעיתונים למיניהם שאין רוח חכמים נוחה מהם, לא יכנסו לבתיהם של בני התורה".

"רבים אינם שמים לב איך בין השורות מלעיטים אותם במסרים שונים, עיתון יכול לשנות בקלות את סולם הערכים של האדם, די אם יחליטו לשים ידיעה מרכזית בעמוד חמישי למטה מאחור, כדי לתת לידיעה זו חשיבות משנית", כותב הרב רובין, "גם כאשר מביאים מדברי הרבנים, יכול הקורא בטעות להעריך את חשיבותו ורמתו של אותו ת"ח לפי גודל התמונה או הידיעה שבה נאמרו דבריו, שיטות אלו ואחרות גורמות לעוות את מוחו של הקורא ובפרט אם המדובר באדם צעיר, חסר חוש ביקורת".

במסגרת מאמרו מצדיק הרב רובין את הזריקה של פעילי עץ ממסגרות הלימודים בנשיאות מרנן ורבנן וכותב: "אחרי כל הנ"ל, אפשר להבין ביתר קלות, עדיין עם הרבה מאוד צער וכאב, הוראה שיוצאת מגדולי הדור, שאם יש במחננו אנשים שהחליטו משום מה לבעוט בדרך המסורה, ולא שמים מחסום לפיהם, אינם חוסכים את שבט ביקורתם על ד' ועל משיחו, מנסים בכל דרך שהיא להמעיט כבוד שמים, שאין מקומם בבית המדרש".

"אפשר גם להבין שאם ישנם אברכים אשר חשופים בקביעות לעיתונות שיש בה ארס רוחני, שגורם לעולם המושגים להשתנות ואינו תואם את הדרך אשר ילכון בה, שמחמת גודל האחריות, מבקשים מהם שלא להיות במחיצה אחת עם עמלי תורה שגדלים בעולם מושגים אחר", כותב הרב רובין במאמרו.

הרב יצחק רובין (צילום: כיכר השבת)

ככל הנראה בתגובה לדברים פגעו אלמונים בספריו התורניים של הרב רובין, "ארחות שבת", ציירו עליהם סיסמאות בגנותו והשליכו אותם בדרך ביזיון.

מתפללי בית הכנסת נדהמו לראות את ספריו ההלכתיים של רב הקהילה כשהם מוטלים ליד האשפה בזלזול ובחרפה והביעו את מחאתם. "האם בשל העובדה שהרב רובין מגן על ערכי היהדות ועל כבודם של גדולי הדור מגיע לו שיפגעו בו כך?", תהו המתפללים, "ומילא לפגוע בו, אבל כך לזלזל בחיבור תורני והלכתי ידוע, עד להיכן הידרדרנו?".

אחד הגולשים שמצא את הספרים זרוקים בביזיון בגניזה בשכונת הר נוף, שיגר אל המייל האדום תמונות שתיעד, בהם נראים הכתובות שנכתבו על הספרים: "חצוף, להתערב בין גדולי ישראל", "מרגיש גודול, מחוצף" ו"חצוף ומבזה ת"ח".

צילומים: המייל האדום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר