חוזר בו? הרב דוד לאו בעד היתר המכירה

לאחר שהכחיש בעבר כי הוא בעד היתר המכירה, הרב דוד לאו הכריע כי "היתר המכירה" ישמש כאחת מהשיטות בהם ישתמשו החקלאים בשנת השמיטה הקרבה (חרדים)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
הרב הראשי דוד לאו (צילום: פלאש 90)

בצעד שיש שיגדירו כאמיץ, הרב דוד לאו החליט לאשר את הסדר 'היתר המכירה' כאחת משלוש השיטות בהם יוכלו חקלאים לבחור בשנת השמיטה הקרבה.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", החקלאים יוכלו להמשיך לעבוד כרגיל (על ידי מכירת הקרקעות לנכרים) בשנת השמיטה תשע"ה, מה שימנע עליית מחירים. בשנת השמיטה שעברה (2007) לא היה היתר גורף לחקלאים לעבוד כרגיל מה שנתן אמתלה לחקלאים להעלות מחירים.

במידה ואכן ברגע האמת הרב לאו יעמוד מאחורי ההיתר תהיה עמדת הרבנות הראשית קשיחה להיתר, מפאת העובדה שהרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף אמור גם הוא להכריע בהמשך למסורת הפסיקה של אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אשר תמך אביו בהיתר המכירה מעורר המחלוקת במשך שנים רבות.

בעבר הכחיש הרב לאו כי הוא תומך בהיתר המכירה ואמר: "השמועות או הפרסומים בשקר יסודם, יש לנו זמן רב עד שנת השמיטה, ובינתיים עלינו להקים את ועדת השמיטה של הרבנות הראשית, אנחנו נעשה הכל על פי הנהלים והתקנות כדי ששנת השמיטה תשע"ה תהיה שמיטה ישראלית שתתנהל בצורה הטובה ביותר".

לפחות לעת עתה, מי שחשב שהרב לאו יהיה נציג התפיסה ההלכתית החרדית-אשכנזית - טעה. כעת נותר להמתין לתגובת מועצת גדולי התורה שבוודאי תגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר