הראשון שמתייצב לצד הרב הנחקר

רב העיר אשקלון: עצרו את הרב מצגר בגלל שנאת דת

בזמן שרוב ככל רבני ישראל מעדיפים להתעלם כמעט לחלוטין מפרשת הרב מצגר, רבה של העיר אשקלון הרב יוסף חיים בלוי, לא מהסס ומתייצב לצדו של הרב הנתון במעצר. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב בלוי כי "מחפשים להוריד את מוסד הרבנות", לדבריו, מעצרם של הרבנים הוא "רק בגלל שנאת הדת" (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
זוכה לראשונה לתמיכה רבנית. הרב יונה מצגר בבית המשפט, בשבוע שעבר (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

החודש האחרון בישר רעות עבור מוסד הרבנות, רבנים מכובדים שהו בחדרי חקירות ובבית המעצר, מדובר ברבנים: המקובל הרב יורם אברג'ל, ראש מוסדות "רב פעלים" והרב יונה מצגר שנשא בתפקיד הרב הראשי עד לפני שבועות אחדים.

המעצרים לוו בסיקור נרחב מצד כלי תקשורת חילונים, ואזרחי המדינה ובעיקר אלו מהם שגם-כך לא אוהבים בלשון המעטה את מוסד הרבנות, העדיפו לומר: "אמרנו לכם שהמוסד הזה הוא גו'בים".

המגזר החרדי לעומת זאת, היו חלוק בנושא, במקרה הרב אברג'ל, הוא דווקא זכה לחיבוק אוהד מצד רבנים חשובים ואישי ציבור שעלו אליו לרגל לחזקו ולעודדו, לעומת זאת לא תראו מילה אחת בתקשורת החרדית הכתובה על הרב מצגר, וברור שלא תשמעו עליו מילה אחת טובה או רעה מצד רבנים או פוליטיקאים, כולם מילאו פיהם מים.

בניגוד לכולם, יש אחד שכן נעמד לצידו, הגאון הרב יוסף חיים בלוי - מוותיקי רבני הערים בארץ, המשמש בתפקיד רב העיר אשקלון, בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא נשמע כאוב, וטען שוב ושוב כי מעצר הרבנים נובע משנאת הדת.

"מה אני אגיד לך, כל הטענות שהם מעלים זה נובע הכול משנאה. ביקורת יש על כל מוסד בארץ, על הממשלה והנשיאות, אבל מחפשים כל הזמן את הרבנים, זה כאילו שהרבנים לא בסדר. במועצות הדתיות מקבלים כל אחד בסבר פנים יפות, וכל הטענות האלה זה סתם מתוך שנאה".

הרב בלוי סבור כי הפרשיות הללו נועדו לקבור את מוסד הרבנות: "מחפשים להוריד את מוסד הרבנות לכן מחפשים את הרבנים, ברור שמנפחים דברים של רבנים, עוצרים רבנים חשובים כמו הרב אברג'ל והרב מצגר רק בגלל שנאה, הם רוצים להוריד את הכבוד שלהם רק בגלל שנאת הדת, ככה אני חושב".

"השמאל והתקשורת שונאים את הרבנים" אומר הרב בלוי, "כל הביקורת של הרב סתיו זה הכול שטויות, וודאי שהשמאל והרפורמיים מנסים להכפיש את פני הרבנות בגלל אינטרסים שלהם".

הרב בלוי הוסיף ואמר כי הוא מקווה שבשונה ממשפטו של שר החוץ ליברמן שנמשך שנים רבות, משפטו של הרב הראשי לשעבר יימשך זמן קצר: "על כל פנים ברור שהם מאשימים רבנים בשוחד, בגלל שנאה. אני מקווה שלא יצטרכו 17 שנה לזכות את הרב החשוד בשוחד כמו שהיה אצל ליברמן, מקווה שיהיה זה ימים או שבועות. אנחנו לא מקבלים לשון הרע ורכילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר