אייכלר: להציב רמזור במקום התאונה בבית חלקיה

ח"כ ישראל אייכלר, התייחס לתאונה הקטלנית בכניסה לבית חלקיה, בה נהרג יוסף רוטנר ז"ל, וביקש משר התחבורה ישראל כץ להציב רמזור זמני במקום התאונה עד להצבת גשר (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ח"כ ישראל אייכלר (צילום: פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, קרא לשר התחבורה ישראל כץ להציב רמזור זמני במקום התאונה בכניסה לבית חלקיה.

במכתב ששלח לכץ, כתב ח"כ אייכלר: "מלבד האבל הנורא לאחר תאונת דרכים מחרידה בצומת בית חלקיה בה נהרג הנער יוסף יונה רוטנר ז"ל בן ה-15, נחרדתי לשמוע כי התאונה היתה צפויה".

"רק לפני חודש נערכה פגישה במשרד התחבורה בענין הסכנה בצומת" כתב אייכלר. "התפתח שם ויכוח האם לעשות שם רמזור או גשר. עד שהחליטו אם יוקם גשר או יוצב רמזור, שילם הנער בחייו את מחיר המחדל. משקיעים מליארדים בתחבורה אבל כשמדובר במליון שקל לרמזור במושב בו לומדים מאות תלמידים וגרים מאות תושבים עם ילדים ואלפי אורחים בשנה, תם הכסף".

אייכלר אמר במקביל בנאום שנשא בכנסת, כי: "דיברתי עם ראש המועצה ועם מנכ"ל משרד התחבורה ומתברר שרק לפני כחודש ב-10 באוקטובר 2013 ישבו ודנו והחליפו מכתבים במשך זמן רב. ראש המועצה אומר צריך שם רמזור. מהנדס מע"צ אומר צריך שם רמזור. המפקח על התעבורה אומר: לא, רק גשר להולכי רגל. אגב, גשר עולה פי שבעה מרימזור הצומת. מנכ"ל משרד התחבורה טוען: רק גשר, כי רמזור הוא סכנה. מדברים כל העת על כל מיני זכויות אדם וכאן מזלזלים בזכות לחיות בין רמזור לגשר. מדובר בצומת שידוע כמסוכן לציבור. היו בצומת רק שבע תאונות ולא שמונה תאונות, לכן הוא לא עומד ברף הדמים שמחייב להציב רמזור".

"כל תאונה קטלנית היא אסון. אבל יש דברים שאפשר היה להציל נפשות על-ידי תשתיות. משקיעים מיליארדים בתשתיות כבישים. במושב בית חלקיה לומדים שם מאות תלמידים בכמה ישיבות, גרים שם מאות תושבים ואלפי אורחים באים במשך השנה".

"למרות שאנחנו יודעים שהכול משמיים וההבדל בין אסון להצלה הוא שבריר של שניה, אבל אין סומכין על הנס. החובה שלנו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". אני לא יכול להירגע מול המחשבה שאם היה שם רמזור או גשר להולכי רגל לא היינו מאבדים חיים יקרים כל כך. זה הזמן לקבוע שלא לתת לוויכוח בין פקידים, שכל אחד מהם התכוון לטובה, לסחוב דברים עד שקורה אסון. צריך לעשות את זה לפני שהוא יקרה". אייכלר סיים את דבריו ואמר: "חייבים מיד להציב רמזור זמני עד שיוחלט אם צריך לבנות שם גשר ועד שייבנה הגשר יוצב שם רמזור כי מדובר בפיקוח נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר