ועדת החמישה נגד החלטת לפיד: "המצב קשה מאוד"

החלטת השר לפיד להפקיע את קבר הרשב"י במירון לידי חברה ממשלתית מעוררת דאגה אצל חברי ועדת החמישה. הרב אברהם פרויליך אומר ל'כיכר השבת': "המצב קשה מאוד" (ארץ)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
מתחם ציון הרשב"י במירון (צילום: ישראל ברדוגו)

במירון מגדירים את המצב היום "המלחמה על הבית", זאת בעקבות החלטת שר האוצר, יאיר לפיד, שחתם אתמול (רביעי) על צו המפקיע את אתר קבר רבי שמעון בר יוחאי לידי חברה ממשלתית שהוקמה בשנת 2011 שהחל מעתה תנהל את המתחם.

השר חתם על הצו לאחר שקיבל את המלצת הוועדה המייעצת לשר האוצר לנושא ההפקעות, להפקיע את המתחם על מנת לשפר את התנאים בו ולנהלו, כראוי למקום קדוש.

לאחר דיונים רבים מצאה הוועדה לנכון כי הדרך הראויה לנהל את האתר לטובת הפוקדים אותו היינה באמצעות הפקעה וניהולו על ידי חברה ממשלתית שהוקמה לצורך כך על ידי הממשלה.

הרב אברהם פרויליך חבר ועדת החמישה נשמע זועם במיוחד: "אני יכול לומר שהמצב קשה מאוד, גם דתיים וחילונים נחרדו מהידיעה שהמקום הופקע, אפילו קיבלנו ידיעות ממספר שייחים דרוזים וערבים באזור הגליל שהם מאוד מודאגים מהעניין הזה שעד היום לא נשמע שבמדינה מתוקנת בכל המזרח התיכון, המדינה הפקיעה מקום דתי, מקום תפילה".

"העניין מדאיג כל יהודי באשר הוא, חרדים על עתיד המקום, לצערנו הרב זה חוצה גבולות. המצב קשה וצריך רק להתפלל", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

ההחלטה תפסה את פרויליך בהפתעה כמו גם את שאר חברי ועדת החמישה שעד כה היו אחראים לנעשה במתחם: "שמענו רק היום על ההפקעה, קודם כול צריך לחשוב ביישוב הדעת, צריך לשמוע ולשקול את צעדנו, הקדוש ברוך הוא ינחה אותנו בדרך הנכונה".

בשונה מדעתם, ישנם הסבורים כי עצם הפקעה טובה לחרדים, זאת משום בכל שנה מנהלי "המקומות הקדושים" כיתתו רגליהם בין משרדי הממשלה השונים בכדי לקבל תקציבים לאירועי ל"ג בעומר המתקיימים במתחם וכעת הדבר יימנע.

פרויליך דוחה את הטענות בביטול: "הדברים בטלים, במירון לא הייתה בעיה כספית מעולם, הציבור תורם ושמח לתרום והכל בסדר".

במשרד האוצר אומרים לאור חששות חברי ועדת החמישה כי בכוונת שר האוצר לשנות את אופיו של המקום, כי "אין בכוונת הממשלה לשנות את אופיו של המקום, או לפגוע בקדושתו, המקום ימשיך להתנהל בהתאם לקביעת הרב הממונה על פי החוק תוך שיפור התנאים בו וראית צרכי הציבור הפוקדים אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר