ראש אכ"א: החרדים נעדרים מהצבא ומהטכנולוגיה

ראש אכ"א בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, אומרת כי צה"ל חשוף לאיומים ונמצא בנחיתות מספרית כך שהפתרון הוא בגיוס חרדים ומיעוטים שנעדרים מצה"ל ומהטכנולוגיה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אלוף אורנה ברביבאי (צילום ארכיון: פלאש 90)

צה"ל חשוף לאיומים משתנים ונמצא בנחיתות כמותית, כדי להתמודד עם הבעיה, מציעה ראש אכ"א פתרון יצירתי: כמובן, החרדים.

"חרדים ובני מיעוטים הם מגזרים שנעדרים לא רק מהצבא אלא גם מהטכנולוגיה", אמרה אמש (ראשון) ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, בדברים שנשאה בוועידת גלובס לעסקים.

"עלינו לראות איך אנחנו מקדימים מענה לאיומים ונותנים פתרונות יצירתיים לאתגרים איתם נדרש להתמודד בעתיד“, אמרה ברביבאי בהרצאתה שעסקה בכוח אדם טכנולוגי ומקצועי. מאחר וצה"ל נמצא בנחיתות כמותית, כהגדרתה, "יש חשיבות לאופן בו נמצה את הפוטנציאל של האנשים בצה"ל. חשוב לשמור על היתרון האנושי של צה"ל".

ראש אכ"א הזכירה את מדדי הצניחה בכמות המתגייסים לצה"ל ולעומתם, את הצורך הגובר בהון אנושי במערכות הטכנולוגיות בצה"ל. "דמוגרפית אנחנו רואים שנולדים יותר ילדים אבל חלק מהאוכלוסייה לא לוקחת חלק בשירות ובהשתלבות בשוק העבודה", אמרה.

בדבריה, התייחסה ברביבאי למגזר החרדי ולבני מיעוטים ואמרה כי התפתחות הטכנולוגיה בצה"ל, מחייבת גיוס נרחב של משרתים נוספים ואיכותיים, אשר לא התגייסו עד כה.

ראש אכ"א הציגה קווים כללים למתווה הכולל שירות בטווח מקוצר, המכשיר אנשים למקצועות טכניים, כאשר החזון הוא להעמיד את צה"ל בראש הצמיחה הכלכלית במדינה. לפי ברביבאי, שדה הקרב הופך לטכנולוגי יותר ויותר ולכן, גיוס אנשים בשדה הטכנולוגיה קריטי להתפתחות הצבא ואף יאפשר למתגייסים להשתלב בעתיד בשוק העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר