מוזס נגד מיקי חיימוביץ: "תפסיקו עם השיסוי הנוראי"

תוכנית "המערכת" של מיקי חיימוביץ שניסתה להפחיד את החילונים מפני החרדים, עוררה את זעמו של ח"כ מנחם אליעזר מוזס שקרא בכנסת: "תפסיקו עם השיסוי הנוראי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
תוקף. ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) נגד העיתונאית מיקי חיימבויץ שהגישה את תוכנית 'המערכת' בזכיינית רשת - בערוץ 2 על מצוקת הדיור החרדי בו ניסתה להפחיד את הציבור החילוני מפני "השתלטות" החרדים על הערים החילוניות.

במהלך נאום במליאת הכנסת אמר מוזס: "בתקשורת הוצגה תכנית במסווה של תחקיר, בה הוצגו החרדים באנטישמיות ובשנאה עצומה, כאילו החרדים מגיעים להתגורר בערים "חילוניות" וכי הם כובשים זרים המשתלטים על ערי ישראל".

"עד כמה התדרדרו אנשי התקשורת המסוגלים לכאלה תיאורים?", תהה מוזס, "אתם מאמינים שהתחקיר היה עובר בשקט לו היה מופנה נגד הציבור הערבי או נגד העדה האתיופית או העולים מרוסיה? האם להשניא את החרדים זו מטרה בפני עצמה?".

מוזס הוסיף והבהיר: "אני מבקש להדגיש, בחלק נכבד מהערים המדוברות ב'תחקיר' לכאורה, היו החרדים אלה שהקימו ובנו את אותם ערים".

מוזס הסביר את הסיבה לכך שחרדים מתגוררים בשכונות חילוניות ואמר: "בלית ברירה, כשאין פתרונות החרדים מתכנסים בשכונות ייעודיות. אתם קוראים להם כובשים? אתם מתקיפים אותם? מזהירים מפניהם כמו מפני פולשים זרים ומשחררים סיסמאות נגד 'ההשתלטות המסוכנת'? ערים אלו נותנות מענה למצוקת הדיור החריפה והנוראה של ציבור ברוך זה".

"התרגלנו להדרת הציבור החרדי מגבולות הערים החרדיות, על ידי יוזמות הבניה של ראשי ערים המחייבות בניה לגובה על מנת להדיר את רגלי הציבור החרדי מתחומם, דוגמת גבול רמת גן בני ברק. תפסיקו עם השיסוי הנוראי", זעק מוזס, "הציבור הזה זכאי כמו כל אחד אחר במדינת ישראל לקבל זכויות דיור בסיסיות".

מוקדם יותר הבאנו את דבריו של העיתונאי ז'וז'ו אבוטבול מקול ישראל, שתקף אף הוא את חיימוביץ ואמר: "הרי הטענות שהושמעו פלוס מינוס באותו תוכנית דומות לאותם טענות שהושמעו בגרמניה, מה ההבדל בין הטענות? שאתה מגדיר, גוזר, נגזר, מפעיל השפעה תת הכרתית או לא תת הכרתית".

"למה ללבות את השנאה? מה החרדים אוייבים שלנו?! מה הם לא אחים שלנו?! מה אנחנו אמורים להסיק? מצד אחד אומרים 'בוא נשלב אותם בעבודה, בצבא' ומצד אחד להדיר אותם? למה? כאילו מה - לחרדי אסור לגור ליידי? למה לקחת את זה לצד השלילי?", תהה ז'וז'ו אבוטבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר