בג"ץ ידון על הבנייה במתחם גולובנציץ

שופטי בית המשפט העליון ידונו היום בעתירה נגד המשך הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש. לטענת העותרים במקום נמצאו עצמות ושלדים ולא ניתן לאפשר את הבנייה (חדשות)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
העבודות במתחם בבית שמש (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

שופטי בית המשפט העליון ידונו היום (רביעי) בעתירה נגד המשך הבנייה במתחם גולובנציץ בעיר בית שמש, לטענת העותרים במקום נמצאו עצמות ושלדים של בני אדם, ובעקבות כך לא ניתן לאפשר את המשך הבנייה.

זה שנים שמתנהל לו מאבק משפטי וערכי סביב המתחם, הפגנות רבות של הפלג הקיצוני "אתרא קדישא" נערכו תוך ניסיון פיזי לעצור את החפירות במתחם. עצורים רבים ספגו אלימות קשה מצד המאבטחים כמו גם משוטרי משטרת ישראל שהגיעו להגן על הקבלנים והעבודות במתחם.

מחלוקת קשה נסובה בתוך המגזר החרדי, ישנם ארגונים ועסקנים כמו יענקי פלאי יו"ר ארגון "ארץ החיים" ואהרלה יקטר יו"ר "האגודה למניעת חילולי קברים" שסברו כי מבדיקה שפקחי הארגון בליווי צמוד של הרבנים ערכו במתחם, עולה כי אין עצמות ושלדים במקום וכי המשך הבנייה מותרת. לעומת זאת, כאמור, בארגון "אתרא קדישא" סברו אחרת.

"העתירה היא לא נגד הבנייה אלא נגד רשות העתיקות", מבהיר עו"ד איתמר בן גביר שייצג את העותר משה פרידמן, "אנחנו נגד מה שמתרחש בשטח כאשר היום למעשה אין מחלוקת כי בשטח המדובר יש עצמות ושלדים. מסתבר כי העותר אכן צדק ולכן אנחנו טוענים שצריך למצוא פתרון שיסדיר את הבנייה מבחינה הלכתית כי לא יכול להיות שייבנו בתים תוך כדי רמיסת כבוד המת".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הפרקליט כי על השופטים בירושלים למצוא פתרון הלכתי לבעיה הסבוכה: "אנחנו טוענים שחייבים למצוא פתרון לבנייה. למרבה הפלא לעתירה הזאת מצטרפים יותר מחמישים אנשים שרכשו שם דירות באומרם כי גם לנו לא נוח שהסתירו מאתנו שיש במתחם שלדים ועצמות וגם אנחנו דורשים פתרון שיסדיר את מה שמתרחש שם".

את אחד מהטיעונים, לו השופטים יצטרכו לתת מענה, מציג עו"ד בן גביר: "יש בעניין הזה פסיקה מאוד ברורה של בית המשפט העליון ואנחנו נציג זאת בדיון היום ומקווים שעל-ידי כך בית המשפט יקבל את העתירה שלנו ויעצור את הבנייה וידרוש מהקבלנים למצוא פתרון הלכתי אמיתי שיסדיר את הצעד הכל-כך חמור שנעשה במתחם".

על הטענות כי ארגונים חרדים בדקו ולא מצאו עצמות ושלדים במתחם, עו"ד בן גביר הודף זאת ואומר כי "היו ארגונים שאמרו כי אין עצמות במתחם, רשות העתיקות בתחילת הדרך סברה אותו הדבר, אבל עברו כמה חודשים והיום לקראת הדיון אותה רשות הוציאה הודעה מעודכנת ופתאום הם מודים כי מצאנו במקום עצמות אדם וזה לעניות דעתי משנה את כל הוויכוח שהיה כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר