לקראת מסע המועצת

מקורב לנתניהו: "לא בטוח שתהיה תועלת מהמחאה"

מלקולם הונליין, מראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, התייחס למחאת האדמו"רים נגד חוק הגיוס ול'מסע המועצת', ואמר: "זה אמנם יהפוך לנושא לדיון, אך אין הגיון שהעצרת כאן תשפיע במשהו על הפוליטיקאים בכנסת". עסקנים: "התבטאויות מקורבי נתניהו מוכיחות חשש" (מסע המועצת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ועידת הנשיאים)

ההכנות למסע האדמו"רים ולכינוס ההיסטורי נכנסות להילוך אחרון, כאשר ביממה הקרובה תכריע וועדת ההיגוי במשותף עם העסקנים האמריקנים לגבי המיקום המועדף.

בוועדת ההיגוי מציינים כי מחר ייצא לארה"ב חבר מועצת גדולי התורה כ"ק מרן האדמור מבויאן, ויצטרף בכך לחבר אחר מהמועצת - כ"ק מרן האדמור מסאדיגורה השוהה כבר כעת שם.

על פי המתוכנן, ביום ראשון הבא יצטרפו שאר החברים ובראשם כ"ק מרנן האדמורים מגור, בעלזא, ויז'ניץ וצאנז למסע ההיסטורי. "מטרת המסע - להתריע ולזעוק כנגד רדיפת הדת בארץ הקודש ועל סכנת גזירת גיוס בני הישיבות והרס עולם התורה" אומרים בועדת ההיגוי.

בתוך כך, נראה כי קיומו של המסע שנוי במחלוקת אצל גורמים יהודים שונים בארה״ב, ובכללם גם אלו הנמנים על חוגי החרדים.

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום: משה גולדשטיין)

מלקולם הונליין, מראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, ומי שנחשב לאחת הדמויות המשפיעות בקרב יהדות אמריקה, אמר בימים האחרונים לכלי התקשורת כי לדעתו כלל לא בטוח שתהיה תועלת מאירועי המחאה כנגד המדיניות בישראל.

"זה אמנם יהפוך לנושא לדיון, אך אין הגיון שהעצרת פה תשפיע במשהו על הפוליטיקאים בכנסת ישראל" אמר הונליין.

הונליין, אף הביע דאגה מהצורה בה תצטייר המחאה בתקשורת הכללית באמריקה, ואמר כי אם המארגנים חושבים שיזכו לתקשורת אוהדת וסימפטית הרי שהם טועים.

עסקנים בכירים אמרו בתגובה כי "ההתבטאויות הללו מפיהם של ידידי נתניהו וראשי השלטון בישראל רק מוכיחות את החשש מפני מסע המחאה ההיסטורי ומהשפעותיו מרחיקות הלכת על דעת הקהל של יהדות התפוצות".

"נתניהו מסובך גם כך עם רבים מהסנטורים וראשי הממשל בשלל ויכוחים וחילוקי דעות כך שהשתתפותם של רבבות אנשים בהפגנה כנגדו תזיק לו בטוח" אמר אחד העסקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר