הישג לגפני: אושרו הטבות במס לעשרות עמותות חרדיות

סוף טוב למאבקו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אשר במשך שבועות ארוכים נאבק עבור עשרות עמותות חרדיות שציפו לאישור לעניין סעיף 46 ונדחו על-ידי האוצר (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
סוף טוב למאבק. ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

נקודת אור באופוזיציה: סוף טוב למאבקו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אשר במשך שבועות ארוכים נאבק עבור עשרות עמותות שציפו לאישור המיוחל לזכות להטבות במס, אל נדחו.

עמותות הרווחה והחסד ציפו לקבל את אישור משרד האוצר והכנסת לעניין סעיף 46 המסייע בידם לגיוס תרומות, אך הדבר עוכב במשרד האוצר במשך זמן רב.

הנושא החל לאחר שח"כ גפני חשף בדיון בוועדת הכספים כי עמותות חרדיות רבות מצפות לקבל אישור לעניין סעיף 46, ואינן מקבלות זאת, בניגוד לעבר כאשר כיהן כיו"ר הועדה וסייע לעמותות מכל חלקי הציבור לקבל אישור זה.

לאחר שהודו נציגי הממשלה בדיונים כי עיכוב האישור מקורו במשרד האוצר, דרשה וועדת הכספים מהאוצר לזרז את האישור ולמנוע את המשך הבירוקרטיה, ואכן, היום (שלישי) אישרה ועדת הכספים 73 עמותות ובהם עשרות העמותות החרדיות שהמתינו בקוצר רוח לאישור של סעיף 46.

ח"כ גפני אמר בדיון כי המדינה יצאה בשנים האחרונות מסיוע לאזרחים בנושאים רבים של הסיוע לחלש ולנזקק, ואל הוואקום הזה נכנסו גופי הרווחה והחסד, העמותות וארגוני הרווחה העושים בפועל את העבודה שהממשלה הייתה אמורה לעשות.

"במקום שהמדינה תסייע להם, היא פוגעת בהם", תקף גפני, "המדינה חייבת לעשות הכול כדי לסייע לעמותות ולא לטרפד להם את הפעילות או למנוע מהם לגייס כספים להמשך הפעילות הנעשית לטובת כלל הציבור, אנו נמשיך לעקוב אחר הנושא על מנת שהעמותות מכל חלקי הציבור יקבלו את האישור לו הם זקוקים ולכך שהמדינה שלא עוזרת לעמותות הללו בפועל, לכל הפחות לא תזיק להם בפעילותם הברוכה".

הישג זה של ח"כ גפני מצטרף לחוק שהעביר אתמול בכנסת בקריאה שניה ושלישית שיסייע בידיהם של בני זוג שעובדים יחד באותו מקום עבודה ומהיום ישלמו פחות מיסים מהעבר, החוק אותו החל לחוקק בעת כהונתו בוועדת הכספים וזכה לתהודה ציבורית רבה, נמשך עד היום בשל התנגדויות במשרד האוצר ורשות המיסים לאישור החוק, אך אתמול עבר החוק במליאת הכנסת והנוסח החדש יסייע לאלפי משפחות מכל חלקי הציבור בהם ההורים, עובדים יחדיו באותו עסק ועד היום נאלצו לשלם מסים גבוהים מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר