סרבן גט חרדי שנמלט לארה"ב הוסגר לישראל

לאחר שנים ארוכות של סבל, חיי נישואין מעורערים, ניסיונות כושלים לשלום בית ובעל סרבן גט שהצליח לברוח לחו"ל, כעת שוב יש תקווה לסוף טוב - הבעל הוסגר לישראל (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

לאחר שנים ארוכות של סבל, חיי נישואין מעורערים ובעל סרבן גט שברח לחו"ל, כעת מגיע הסוף הטוב של הסיפור. הבעל הוסגר לישראל.

תחילתו של הסיפור בבני זוג חרדים שנישאו בבני ברק לפני מספר שנים. לזוג נולדו שני ילדים, בן ובת. האישה טוענת כי כבר בראשית נישואיהם, הבעל היה מתעלם ממנה ולא מתייחס אליה בכבוד.

בחמשת השנים הראשונות של הנישואים ישב הבעל ולמד בכולל, כאשר היה מתנהל בכספי המשפחה בצורה לא נכונה, חשבה האישה כי הוא משקיע את הכספים בגמ"ח אך התברר כי השקיע את הכספים בעסקים שכשלו.

האישה ביקשה להתגבר על הקשיים ופנתה לטיפול זוגי מקצועי והתייעצה עם רבנים, אך דבר לא השתנה. לאחר ניסיונות שבים לשלום בית שלא זכו למענה מצדו של הבעל, פתחה האישה תיק לגירושין בשנת 2010.

במקביל, הצליח הבעל לברוח לארה"ב למרות צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדו לאחר תלונות שהתקבלו נגדו, זאת באמצעות הדרכון של אחיו.

אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים שכר חוקר פרטי שהצליח לעלות על עקבותיו של הבעל, אך זה מיאן לשוב ארצה כדי לתת גט לאשתו.

הרב אליהו מימון, מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, פנה למנהל המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים בבקשה לטפל בהסגרת הבעל לארץ בתואנה כי מדובר באדם מסוכן שמעגן את אשתו.

לאחר משא ומתן ארוך עם השלטונות באמריקה, נעתרו השלטונות והבעל נעצר ביום חמישי האחרון בארה"ב.

מיד לאחר מכן הובא הבעל לארץ למעצר בבית הכלא, אך בית המשפט שחרר אותו למעצר בית, זאת בניגוד להחלטת בית הדין הרבני שטען כי מדובר באדם מסוכן שעלול לברוח בכל עת.

בית הדין הרבני זימן את הבעל לדיון שנערך ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר בבית הדין הרבני בירושלים אך הוא לא הגיע.

בעקבות כך ערך אתמול (שני) בית הדין מבצע חשאי למעצרו של הבעל באמצעות הפעלת חוקר פרטי וכוח משטרתי שהכניסו את הבעל שוב לתא המעצר.

היום (שלישי) הובא הבעל שוב לבית הדין בניסיון לתת גט לאשתו.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון אומר כי "ידו הארוכה של בית הדין הרבני תגיע בסופו של דבר לכל בעל בכל מקום בעולם ותביא מזור לאותן נשים עגונות שעדיין משוועות לחיים נורמאליים. אני מודה למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים על שיתוף הפעולה בתיק זה, ומקווה שנוכל להרחיב ולהגדיל את מספר התיקים בהם מוחל תהליך הסגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר