קדימה: מאות ילדים חרדים הפגינו נגד המועצה

סוער בקדימה: מאות ילדים חרדים שנותרו ללא מבנה לבית הספר בשל צו סגירה שהוצא, הפגינו הבוקר מול בניין המועצה. מפגינה: "הילדים בוכים למה אין להם בית ספר" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנת הילדים, הבוקר (צילומים: מירב כהן-ונטורה)

היישוב קדימה לא יודע מנוח בשבועות האחרונים זאת בעקבות צו סגירה שהוצא על ידי בית משפט לבית ספר חרדי בטענה כי המתחם בו למדו הינו מבנה מגורים שהוסב לטובתם.

בעקבות התעלמות המועצה שאמורה הייתה לספק לתושביה החרדים מקום לימודים חלופי, הבוקר (ראשון) יותר מ-300 איש, בהם ילדים והוריהם, הפגינו מול בניין המועצה, שם קראו הילדים פרקי תהילים.

בהפגנה הניפו הילדים שלטים בהם נכתב: "ילדי קדימה: שביט מס שם עליכם פס", בשלט אחר נכתב: "ילד חרדי שווה פחות?!".

באחד השלטים שהיה שכיח בהפגנה, הועבר מסר לפיו ישנה אפליה בין הילד החרדי: "גם לילדים החרדים מגיע מקום ללמוד. הילדים ללא מסגרת ושביט טורק את הדלת".

אחת המפגינות הייתה מירב כהן-ונטורה, אם לשניים מהתלמידים, שמבהירה בשיחה עם "כיכר השבת" כי באם לא תהיינה התפתחויות משמעותיות באשר למקום לימוד ילדיה, בכוונתם להמשיך ולהפגין: "אם לא יהיו התקדמויות משמעותיות ברור שנצא שוב להפגין. אנחנו הולכים להילחם על זה עד הסוף".

אם הילדים תוהה מדוע המועצה בוחרת להתעלם מהם תוך אפליה גזעית של הילדים החרדים: "בושה וחרפה. אנחנו לא מאמינים שבמדינת ישראל לא אכפת לאף אחד מהילדים שלנו - אנחנו לא ילדים חורגים. איך זה יכול להיות שהמועצה והמדינה משליכה 150 ילדים בגילאי 3-13 לרחוב ללא מסגרת בטוחה וקבועה, איפה קורה דבר כזה?".

ביום שישי לא התקיימו לימודים, הבוקר מיד לאחר ההפגנה, נאלצו הילדים ללמוד, שוב, במבנים מאולתרים ביישובים סמוכים: "הורה אשר רוצה לשלוח את ילדיו ללימודים, עשה זאת. ומי שהעדיף שלא לעשות כך, שלח את ילדיו להפגנה כשלאחריה הילדים חולקו בגנים מאולתרים".

מירב מספרת כי ילדיה בוכים לעיתים קרובות בעקבות הבלבול בו הם נמצאים. "הילדים בוכים למה אין להם גן ובית הספר", היא מספרת.

ניסיונותינו להשיג את תגובת שביט מס, ראש מועצת קדימה, עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר