פרסום ראשון

נכנעו למחאה: ציון הגר"ע יישאר פתוח בשעות הערב

לאחר ההפגנה הסוערת אמש נגד סגירת ציונו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בפני המתפללים, נערך הבוקר סיור במקום והנהלת חברה קדישא נאלצה להיכנע לדרישות, בהם: הקמת אוהל מכובד מעל הציון, הקמת מתקן להדלקת נרות ומדפים לסידורי תפילה, והשארת הציון פתוח גם בשעות הערב. כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההפגנות אמש (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

שערוריית סגירת ציון מרן פוסק הדור זצוק"ל: לאחר ההפגנה הסוערת אמש (רביעי) מסתמן כי החברא קדישא נכנעו להפגנות הציבור הספרדי ולדרישות מאות אלפי מאמיניו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר לילה סוער של הפגנות הציבור הספרדי ולאחר פגישת יו"ר ש"ס אריה דרעי, ח"כ אריאל אטיאס, מנכ"ל משרד הדתות לשעבר עו"ד משה שמעוני, וראשי החברא קדישא, כפי הנראה ראשי החברא קדישא החליטו להסכים לבקשות המפגינים.

בפגישה השתתפו גם יו"ר המועצה הדתית יהושוע ישי וראש מועצת בתי העלמין הלל הורביץ.

מפרטים ראשונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי בשבועות הקרובים יוזמן לבית העלמין אדריכל שיחל בעבודות בניית אוהל מכובד מעל קברו של מרן זצ"ל שיגן מפני הגשמים והחום על הבאים להשתטח על הקבר.

כמו כן במקום תוצב תאורה בשעות הערב, כאשר עד כה התנגדו בחברה קדישא לכך. בנוסף, במקום יותקן מתקן מיוחד עבור הדלקת נרות לעילוי נשמת מרן זצ"ל ומדפים לספרי תפילה.

באשר לשעות סגירת הציון, מסתמן כי המקום יישאר פתוח עד חצות לילה, אך באשר לשעה המדויקת הדבר יוחלט על ידי בנו של מרן, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שיפסוק בעניין.

כמו כן על מנת לשמור על קדושת המקום יתוגברו פועלי הניקיון במקום במשך כל שעות היום ובנוסף הוחלט על בניית כניסה מיוחדת ישירות למתם הציון מכיוון רחוב שמואל הנביא, דבר אשר יתבצע בכפוף לאישורים הנדרשים.

בניו של מרן הגר"ע יוסף יחתמו בהמשך היום על מכתב פנייה לחברא קדישא עם פירוט בקשת המשפחה בנושא הקמת האוהל מעל הציון, הצבת מתקן להדלקת נרות, הכנסת סידורים וספרי תהילים ובקיום הפרדה בין גברים לנשים במתחם הציון.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אומר על ההסכם המתגבש כי "כבודו של מרן זכר צדיק לברכה מחייב את כולנו לעשות הכל על מנת שמקום הציון יהיה ראוי מכובד ונגיש למען האלפים הבאים להשתטח במקום, אני מודה לכל הגורמים שנחלצו למען מטרה זו אני שמח על ההבנות שהושגו".

הגאון הרב משה יוסף, ראש בד"צ בית יוסף - ומי שהיה מקורב ביותר לאביו הגר"ע יוסף, אומר הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אני מביע את תודתי העמוקה להנהלת החברה קדישא שנענתה לבקשת המשפחה ואלפי המתפללים על קברו של מרן האבא, לפתיחת שערי בית העלמין ולהקמת אוהל על ציונו".

הגר"מ יוסף שפנה מספר פעמים לאנשי החברא קדישא בבקשה שהמקום יישאר פתוח במהלך שעות הערב נענע עד כה בשלילה: "חבל שהגענו למצב שאנשים צריכים להפגין בדרישה כואבת לאפשר להם להתפלל על ציונו של מרן האבא זצ"ל".

הגר"מ יוסף הוסיף ואמר: "אני מודה ליו"ר התנועה אריה דרעי שהגיע הבוקר להבנות עם הנהלת החברא קדישא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר