הרב יצחק יוסף לדרעי: לעשות הפרדה בין גברים ונשים בציון הגר"ע

המאבק לפתיחת ציונו של מרן הרב עובדיה יוסף גם בשעות הערב, נחל ניצחון. ל"כיכר השבת" הגיע מכתבו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף, בו הוא מברך על ההתפתחות ומבקש לעשות הפרדה בין גברים ונשים במתחם • בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף ואריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

המאבק לפתיחת בית העלמין בשעות הערב: לאחר הביקורת הציבורית וההפגנות שנערכו, ובעקבותיהן ההחלטה על פתיחת ציונו של הרב עובדיה יוסף למאמינים גם בשעות הערב, שלח הראשון לציון ובנו של הגר"ע יוסף הגאון רבי יצחק יוסף מכתב לח"כ דרעי, ובו ביקש ממנו בנוסף גם לצמצם ככל האפשר את ההפרעות לשכנים המתגוררים בסמיכות מקום ממש.

את המכתב, כתב הרב יוסף בשם אחיו הרבנים הגאונים הרב אברהם, הרב דוד והרב משה יוסף.

כאמור, לאחר התייעצות עם אחיו הרבנים, מבקש הרב יוסף במכתבו מאריה דרעי לפעול במספר עניינים דחופים הנוגעים למתחם הקבר, כמו הקמת מתקנים לשימוש הציבור והרחבת שעות הפתיחה לבאים.

'כיכר השבת' מגיש את המכתב המלא:

לכבוד ידיד נפשי, מקים עולה של תורה - הרב אריה דרעי, יו"ר תנועת ש״ס.

אחדשה"ט

הנדון: ציונו של מרן אאמו"ר זצוק"ל

הנני לחזק את ידך בפעילות למען אחזקת ציונו של מרן אאמו"ר זצוק"ל וכן למען שינוי שעות פתיחת בית העלמין סנהדריה לתועלת הציבור המבקש להעתיר בתפילה על ציונו הקדוש.

התנאים הנוכחיים במקום כיום, אינם נותנים את המענה הנדרש, לכן, לאחר התייעצות גם עם אחיי הרבנים הגאונים שליט"א, הטוב ביותר הוא לפעול כדלהלן:

א. לאוזננו הגיע, וגם ראינו בעינינו, איך ספרי קודש מתגוללים בבזיון סביב הציון, בעיקר משום שאין במקום מתקן לתהילים ולספרי קודש, לכן יש לפעול להקים מתקן כזה בהקדם.

ב. כמו כן יש לפעול להקמת מתקן נרות בסמוך לציון ולתועלת הציבור המבקש להדליק נר לע"נ הטהורה.

קראו עוד:

ג. המצב כיום הוא שאין את ההפרדה הראויה בין נשים לגברים במקום הציון, עקב כך עלולה להיגרם תערובת ח״ו, לכן יש לפעול להקמת אוהל מעל הציון בתכנון עם אדריכלים המומחים לנושא, אשר ידאגו לכך שלא יהיה תערובת כזאת וגם באופן שלא יזיק לקברות או לחלקות סמוכות.

ד. יש לפעול לכך שתתאפשר גישה לציון באופן שיהיה גם לתועלת הציבור ובד בבד לצמצם ככל האפשר את ההפרעות לשכנים המתגוררים בסמיכות מקום ממש.

לכן הראוי הוא ששעות הפתיחה יהיו כדלהלן: ימים א-ד בין השעות 06:00 בבוקר עד חצות לילה, ביום ה׳ ליל שישי יהיה פתוח עד 01:00 בלילה.

בימי שישי וערבי חג להשתדל שיהיה פתוח עד שעה קודם כניסת השבת או החג. כמו כן במוצ"ש ומוצאי חג שעה לאחר צאת החג או השבת.

אני שב ומודה לכבודו על פעילותו בעניין כאשר הוא ממשיך כפי ששימש את מרן אאמו"ר זצוק"ל בחייו לשמש אותו גם לאחר מותו, וכל מי שעוסק בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרו, והנני לברך את כב׳ שזכות המצוה תעמוד לו, אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לו מתוך בריאות איתנה ונהורא מעליא אושר ועושר וכל טוב, ויאריך ימים על ממלכתו אכי"ר.

בברכת התורה

יצחק יוסף.

המכתב המלא: בלעדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר