אשר דהן נשלח לכלא

גזר הדין: מאסר עולם לרוצח הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בצהריים (שלישי) עונש של מאסר עולם על אשר דהן, שהורשע ברצח הבאבא אלעזר. בית המשפט קבע כי לא עומדת לו זכות ההגנה של "אי שפיות זמנית" בעת ביצוע הרצח. בליל כ"ז בתמוז תשע"א, דקר דהן את הרב עם סכין כנקמה על עצה שקיבל מהרב (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בצהריים (שלישי) עונש של מאסר עולם על אשר דהן, בן 45, שהורשע ברצח הבאבא אלעזר.האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, המוכר כ"באבא אלעזר".

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי לא עומדת לדהן זכות ההגנה בשל "אי שפיות זמנית" בעת ביצוע הרצח.

דהן הרוצח אמר כי הוא מצטער על מה שעשה ואם יכול היה להחזיר את הגלגל לאחור היה עושה זאת.

סנגורו של דהאן, עו"ד תומר אורינוב מהסנגוריה הציבורית, אמר בתגובה: "בית המשפט דחה את הטענה לאי-שפיות, למרות חוות דעת שהגשנו, הן פרטיות והן ציבוריות. נקרא את ההכרעה אך על פניו נראה שיש בסיס לערעור".

התובעת בתיק, עו"ד אליזבת ברנר-אברהם מפרקליטות מחוז דרום: "אני מביעה סיפוק רב מההחלטה. גם לאחר הצגת חוות הדעת הפסיכיאטריות, מדובר בהחלטה ראויה ונכונה".

בפרקליטות אמרו: "מדובר בתיק חמור ומורכב מבחינה משפטית, שבמהלך ניהולו עלו שתי שאלות מרכזיות - האם היה הנאשם אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח והאם די בדקירה אחת של המנוח כדי להביא להרשעת הנאשם בעבירת רצח?",

"בתיק העידו עדים רבים. לבקשת פרקליטות מחוז דרום מינה בית המשפט פאנל מומחים שדן בשאלה האם היה הנאשם אחראי למעשיו. הפרקליטותטענה כי גם אם הנאשם סבל מהפרעה נפשית, לא הגיעה ההפרעה לכדי פטור מאחריות פלילית בשל מחלת נפש. חוות דעת פסיכיאטרית של פאנל מומחים קבעה כי אין בהתנהגותו ובמחשבותיו הדתיות של הנאשם, כדי לראות בהן מחלת נפש המעניקה לו פטור מאחריות פלילית".

עוד נמסר מפרקליטות מחוז דרום: "בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות הן לעניין כשירות הנאשם והן לעניין התקיימות עבירת הרצח, הרשיע כאמור את הנאשם ברצח וגזר עליו מאסר עולם חובה".

לפני כשנתיים וחצי, יום חמישי בלילה, ליל כ"ז בתמוז תשע"א, מעט לאחר חצות נכנס אשר דהן לחדרו של בבא אלעזר, כדרכו, אלא שאז שלף סכין ודקר את הרב למוות.

דהן נתפס בו במקום על-ידי תלמידיו של הרב ונעצר על-ידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. בחקירתו, הודה דהן במעשה ותיאר במדויק את המעשה הנוראי.

כחודש לאחר המעשה הוגש כתב אישום נגד דהן בו תיארה הפרקליטות את קרבתו של דהן לבבא אלעזר, שהיה חסידו במשך שנים ארוכות ונהג להתייעץ אתו תכופות.

ההחלטה לרצוח את הרב באה, כך צוין, משום שלא היה מרוצה מעצה שקיבל ממנו. דהן סיפר לרבי אלעזר על בעיות בחיי הנישואין שלו, וזה ייעץ לו שלא להתגרש. דהן לא היה מרוצה מהעצה וסבר כי היא נבעה בשל "תאוות ממון" וכך גמלה בליבו ההחלטה המחרידה לרצוח את הרב.

ביום הרצח, הנאשם הטמין סכין באורך 24.5 סנטימטר בתפילין שברשותו, נכנס לבית הכנסת, המתין מחוץ לחדר קבלת הקהל וכאשר נכנס אל הרב התכופף כדי ללחוש באוזנו דבר מה, כשבתוף שניות שלף את הסכין ודקר את רבי אלעזר דקירה אחת באורך של כ-7 ס"מ בבית החזה.

"התרוצצו לי בראש כל מיני מחשבות", סיפר לחוקרים. "לא יודע איזה שד או שטן נכנסו לי באותם רגעים לגוף שלי. היצר הרע הוביל אותי. לא היתה לי שליטה על עצמי".

"אף אחד לא בדק אותי, לא שאלו שאלות, העוזרים של הרב הכירו אותי", הוא מספר. כשנכנס לחדר היו שם שני עוזריו של הרב. דהן נישק את ידו של הרב, לחש כמה מילים ודקר אותו בחזהו.

"כשראיתי את הרב נהיה לי שחור בעיניים. שלפתי הסכין מתוך הגוף, ודקרתי אותו ישר בחזה. הוא צעק והתמוטט על הרצפה", מתאר דהן, הדקירה נעשתה לא לפני שמלמל "בשם השם נעשה ונצליח".

"אנשים הגיעו למקום והתחילו לבעוט בי. הם רצו להרוג אותי. תפסו אותי ולקחו את הסכין. רעדתי כולי", תיאר דהן בחקירתו.

בית המשפט שלח את דהן לשתי בדיקות פסיכיאטריות ולאחר מכן הורה על אשפוזו במחלקה סגורה בבית חולים לחולי נפש. פאנל של מומחים לפסיכיאטריה שהקימה הפרקליטות קבעו כי דהן אחראי למעשיו וכי הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר