חיים אמסלם: "המקובלים המזוייפים עילגים ודלי שפה"

ח"כ לשעבר חיים אמסלם התייחס למה שהוא מכנה "המקובלים המזוייפים" ואמר כי הם: "דלי שפה, חסרי ידע תורני נרחב, על גבול היותם עמי ארצות ממש. עיסוקם - אגירת הון" (מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חיים אמסלם (צילום ארכיון: פלאש 90)

חבר הכנסת לשעבר חיים אמסלם, תקף היום (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו את התופעה אותה כינה "המקובלים המזוייפים", ואמר כי מדובר באנשים דלי שפה ועילגים.

"ה"מקובלים" למיניהם, אשר עיסוקם ומטרתם המרכזית הוא אגירת כסף וצבירת הון והשפעה ציבורית ופוליטית" הגדיר אותם אמסלם. "תמיד זה בא במסווה של פעילויות "קודש" למיניהם, שיעורי תורה, כוללים לאברכים וכדומה, וההמון, נוהה אחריהם כסוס עיור וכסומא בארובה".

"במי מדובר למעשה? לרוב באנשים עילגים ודלי שפה, חסרי ידע תורני נרחב, על גבול היותם עמי ארצות ממש, גם ספרים שהם מפרסמים כביכול, לא הם כתבו והם אינם המחברים האמיתיים, למי שיש מספיק כסף, אין בעיה למצוא סופר צללים רבני תורני. השיטות שהם פועלים בהם לא היו מביישות שום חברה עסקית כלכלית".

"התעשיה הזו פורחת בשנים האחרונות" טוען הח"כ לשעבר, "וככל שהיא פורחת יותר ועשירה יותר אז היא גדלה יותר ומתפתחת יותר. לרוב ה"מקובל" וה"בבא" הוא נצר למשפחה ידועה, מיוחסת ומפורסמת, שבאילן יוחסיה גדולים וצדיקים מדורות עברו, אשר שמם נישא לתהילה ולתפארת בפי רבים. ברור שתמיד ימצאו ידוענים למיניהם שידבקו לתופעה, כדבורים לדבש, "עם קטן וסכל" אמרנו?".

את האשמה על התופעה, מטיל אמסלם על גדולי הדור, לא פחות: "הרי להמון העם אין כלים אמיתיים לבחון ולהחליט, מי הוא מה? מי שרלטן ומי צדיק אמיתי. הקולר תלוי ברבנים הגדולים, שחותם "גדולי הדור" תלוי על צוארם וברצונם חותמים על קול קורא ופשקוויל, היכול לחסל בני אדם ולהוציאם מחוץ למחנה ואילו כאן הם שותקים! מדוע?".

"הגדולים האלה כבר מזמן דעתם אינה מסורה להם אלא תלויה במשמשיהם וקרוביהם" טען אמסלם, "וחזקה על ה"מקובלים" הללו, המתוחכמים להפליא, המפעילים לא פעם משרדי יחסי ציבור, שכבר קנו להם שקט תעשייתי בקרב הרבנים".

"ההסכמה שבשתיקה של המגזר החרדי ושל הרבנים, נותנת לגיטימציה בשוליים החרדיות, ובעיקר משמשת לחילוניים כדגם ודוגמא לנהות אחריהם. הנשמע בישראל כדבר הזה מעולם, שאנשים מקרוב באו, עלגי לשון רודפי ממון מפורסמים, אנשים שקופה של שרצים תלויה להם מאחוריהם ישמשו מגדל-אור ודוגמא לכלל ישראל, אנשים מוזרים בלבושם והתנהגותם על גבול התמהון משמשים מורי צדק לאומה?" סיים חבר הכנסת לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר