עתירה נגד נוהל אדמו"ר בשדה התעופה

מכללת שערי משפט הגישה עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לבטל את "נוהל אדמו"ר" הנהוג זה שנים בבנתב"ג ומקל על רבנים ואדמו"רים את היציאה והכניסה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נתב"ג (צילום: פלאש 90)

מכללת שערי משפט הגישה אתמול (רביעי) עתירה לבית-המשפט העליון בדרישה לבטל את "נוהל האדמו"ר" הנהוג זה שנים בשדה התעופה בן גוריון.

בעתירה שהוגשה על-ידי עורך הדין פרופ' אביעד הכהן ועו"ד רחל הכהן, נטען כי הנוהל המאפשר ל-47 רבנים להגיע בכלי הרכב הפרטיים שלהם או של עוזריהם עד לכבש המטוס, כל זאת כאשר את בדיקות המכס והדרכונים עוברים הרבנים ברכבם, גובל בהפרת כללי הביטחון.

מעדויות שהגיעו לעותרים עולה כי במקרים מסוימים קצין ביקורת הגבולות מאמין למסמכים המוגשים לפניו ואינו ניגש אפילו לזהות את היושבים במכונית כדי לוודא שהיושב בה הוא אכן האדמו"ר או הרב שמסמכיו הוגשו לו.

"מדובר בנוהל נסתר, שעל פניו הוצא בחוסר סמכות, מפלה ובלתי שוויוני, ודינו להתבטל באחת ולאלתר", קובעים העותרים.

בעתירה המתפרסת על פני 28 עמודים טוענים העותרים כי נוהל האדמו"ר מונהג תוך אפליה בין רבנים, כך למשל מחד גיסא כוללת הרשימה רבנים "ספרדים" יידועי שם דוגמת ה"אדמו"רים" לבית אבוחצירא - הבבא ברוך רבי דוד, "מקובלים" ו"עושי ניסים" דוגמת הרב יאשיהו פינטו, הרב איפרגן (המכונה ה"רנטגן").

ובד בבד כוללת הרשימה אנשים השולחים ידם אף בפעילות פוליטית דוגמת הרב אמנון יצחק שעל "רבנותו" קמו עוררין בבחירות האחרונות לכנסת, ובשל כך החליטה ועדת הבחירות המרכזית לכנסת כי פתקי ההצבעה שלו יישאו רק את הכינוי "רבי", ולא "רב" בהיעדר תעודת "הסמכה" בידו.

כמו כן נעדרים ממנה רבנים "ספרדים" ידועי שם דוגמת חכם שלום כהן והרב שמעון בעדני, מראשי מועצת חכמי התורה, הרב יעקב עדס, ראש ישיבת "קול יעקב" וה"ראשונים לציון" לשעבר, הרבנים אליהו בקשי-דורון והרב שלמה עמאר.

הרשימה כוללת רבנים "ליטאיים" ואחרים נודעים דוגמת הרבנים הגראי"ל שטיינמן והגר"ש הלוי וואזנר והמשגיח הגר"ד סגל, אך מאידך מהרשימה נעדרים רבנים דוגמת הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר והרב ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל".

למרות בקשות חוזרות ונשנות מרשות שדות התעופה, אומרים העותרים כי עד כה הם לא קיבלו את רשימת הנהנים מהנוהל.

"לנוכח העובדה שכל יום נוסף שבו פועלת המשיבה לפי 'נוהל אדמו"רים' מביא עמו פגיעה נוספת בעקרון השוויון בפני החוק וזילות נוספת במעמדם של אנשי תורה והערכים שהם מייצגים, ולנוכח כך שהמסכת העובדתית אינה שנויה במחלוקת ומדובר בסוגיה שבירורה פשוט למדי, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע מועד מוקדם ככל האפשר לדיון בעתירה ולהכרעה בה לגופה", סיכמו העותרים את דבריהם.

פרופ' אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט" שייצג את העותרות ביחד עם עו"ד רחל הכהן, אמר לאחר הגשת העתירה: "כפי שהדגשנו גם בעתירה, אין היא מכוונת חס ושלום לפגיעה בגדולי תורה, רבנים או אדמו"רים, אלא להפך. מטרתה ל"עשות סדר" בבוקה, מבוקה ומבולקה שקיימת כיום בתחום זה, שבו כל הרוצה ליטול את כתר ה"גדול בתורה" בא ונוטלו לעצמו, מכוח קשרים ולא מכוח כישורים, ללא קריטריונים וללא כל פיקוח.

"כפי שנכתב בעתירה, מטרת העתירה היא למנוע את עשיית כתר התורה קרדום לחפור בו, להפסיק את לזות השפתיים וחילול השם שהתופעה הקיימת גורמת, ולהסדיר נוהל שבו ייקבעו קריטריונים ראויים וגלויים, שאינם חבויים במגירות חשוכות, בדומה לנהוג ביחס לאנשי "סגל א" הזוכים למסלול מקוצר דומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר