"יש אפליה של ראש העיר"

אלעד: בתי כנסת ומוסדות חינוך נהרסו על ידי העירייה

אגף ההנדסה בעיריית אלעד החל בהריסת מבנים שנבנו שלא כחוק • עד כה נהרסו: ישיבת "הליכות שלמה" ובתי הכנסת 'לווית חן' ו'רבן גמליאל' • במוסדות שנהרסו טוענים לאפליית הספרדים מול האשכנזים • צוריאל קריספל דווקא מגבה את ראש העיר • העירייה: "התרענו, נפעל למציאת פתרונות" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנת תלמידי הישיבה בכניסה לבניין העירייה (צילומים: אור אלעד, כיכר השבת)

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש הורה הבוקר (ראשון) לאגף ההנדסה להרוס מבני מוסדות שנבנו שלא כחוק וללא אישורים נדרשים. כבר בתחילת המבצע, הרסה העירייה, שלושה מבנים: ישיבת 'הליכות שלמה' ובתי הכנסת 'לווית חן' ו'רבן גמליאל'.

עשרות תלמידי ישיבת "הליכות שלמה", שהבוקר נתקלו בהרס המוחלט בהיכל בית המדרש של הישיבה, נטלו את הגמרות והסטנדרים והגיעו ללמוד בפתח בנין עיריית אלעד, לדבריהם, במחאה על האטימות ועל השארתם ללא מקום ראוי לשבת ולהגות בתורה.

שלמה כהן מנהל בישיבת 'הליכות שלמה' טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הבנייה נעשתה בתיאום עם ראשי הערים שקדמו לזה הנוכחי, כמו הסכמתו של ראש העיר החדש ישראל פרוש בחודש האחרון.

לדבריו, "הישיבה נמצאת במבנה חוקי שקיבל את האישורים הנדרשים עוד בתקופת כהונת צביקה כהן. בגלל שיש לנו גידול ברישום התלמידים אז בנינו בית מדרש בתוך שטח הישיבה וזאת בהסכמתו של ראש העיר לאחר דיונים שנערכו עמו בחודש האחרון".

המנהל מותח ביקורת נוקבת כנגד ראש העיר פרוש לפיו הוא נוהג איפה ואיפה בין אשכנזים תושבי העיר לבין אלו הספרדים: "עושה רושם שראש העיר הרס את המבנה בגלל שאנחנו ספרדים וזאת בגלל שישנם חריגות בנייה בבתי הכנסת האשכנזים 'אהל תמר' ובית הכנסת של הרב ברוידא ואיש אינו הורס".

"הנזק הוא של מאה וחמישים אלף שקלים", מוסיף כהן, "יש כאן אנשים בעיר שבונים צימרים להשכרה ללא אישורים ורק אצלנו - הישיבה הקדושה, ראש העיר בחר להרוס את המבנה".

הרב משה שרון רב בית הכנסת 'לווית חן' מספר כי "התנהל משא ומתן, ראש אמר לנו תחכו עד יום ראשון ואז נסגור את הדברים בצורה מסודרת ומכובדת. אבל במוצאי שבת הוא שלח אנשים בליווי טרקטור והרסו את המקום".

הרב מותח ביקורת כנגד ראש העיר שלדבריו נהג להבטיח הבטחות בעת הבחירות ואילו אחרי שנבחר נוהג להפר אותם: "כשהוא רוצה קולות הוא בא למקום, והמקום חוקי לחלוטין, וכשהוא רצה למצוא חן בעינינו הוא ידע להגיע אלינו חמש עשרה פעמים, הוא נכח בכמה הזדמנויות, בכל הזדמנות שהייתה לו אפשרות לצבור קולות הוא בא".

הרב גדיאל יוסף, רב בית הכנסת 'רבן גמליאל' אומר כי "היה לנו דין ודברים בקדנציה הקודמת שיאשרו לנו, בדיונים השתתף ראש העיר וכן עוזרו ישי קליין, מהנדס העיר שנכח במבנה מספר פעמים אמר לכולנו "הלוואי שכל החריגות יהיו כמוכם', אתה רואה את בית הכנסת זה כמו בית המקדש".

צוריאל קריספל יו"ר ש"ס בעיר וסגן ראש העיר אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "המדיניות של ראש העיר היא לעשות סדר עם הבניה הבלתי חוקית שהפכה בעיר לקטסטרופה. כצעד ראשון נקראו התושבים לבוא למחלקת ההנדסה ולהסדיר את היתרי הבניה לכל מי שביצע עברות בניה".

"במקביל", מוסיף קריספל, "כל בניה חדשה שתתבצע מכאן ואילך ללא היתר, תיתקל במענה הולם וביד קשה. חייבים לעצור את התופעה הזו. וזה כולל את כולם כולל כולם".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי "בישיבת ראשי הסיעות שנערכה בשבוע שעבר סוכם על הפסקה מידית של ההתנהלות הבלתי חוקית של הצנחת קרוואנים ובניה בלתי חוקית.

"התרענו ולמרות זאת, בחרו אותן קהילות להמשיך לבנות קונסטרוקציות מסוכנות וחדרי ספח ללא אישור. לצד זאת, העירייה פועלת במרץ למציאת פתרונות קבע חוקיים ובטיחותיים לכל הקהילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר