שוטר מג"ב שהכה מפגין חרדי יודח מהמשטרה

שוטר מג"ב שהכה חרדי במהלך ההפגנות נגד חילול הקברים במתחם גולובנציץ, יודח משירותו במשטרה כשבמקביל יוגש נגדו כתב אישום. עוד דווח, כי המשטרה לא תממן לו עו"ד (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני יותר משנה, נערכה הפגנה סוערת בבית שמש, במהלכה יהונתן יוסף - שוטר מג"ב, הכה באכזריות מפגין חרדי. בסיומה של חקירה שנפתחה, הוחלט בפרקליטות לנקוט בצעד תקדימי כנגד השוטר המכה: להעמידו למשפט תוך הגשת כתב אישום חמור, אי עזרה כלכלית בהוצאות המשפט וכן הדחתו מתפקידו. כך עולה מהודעת פרקליטות מחוז ירושלים לעו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של המפגין.

בהודעה שנמסרה בראשית השבוע, נאמר כי הוחלט להגיש כתב אישום חמור נגד שוטר מג"ב שתקף צעיר חרדי בבית שמש כשבצעד חסר תקדים אותו שוטר לא יקבל מימון עבור ייצוג משפטי, אלא יאלץ לשכור שירותי עורך דין בכדי להשיב לתביעה אזרחית על סך של מאתים אלף שקלים שהוגשה נגדו.

הכל החל בתאריך ח' באלול התשע"ג חודש אוגסט 2013, אז התקיימה הפגנה בבית שמש ובמהלכה ניסה צעיר חרדי לפתוח את דלת המכונית המשטרתית שבתוכה היו עצורים חרדים. לשאלת השוטרים לפשר הצעד בו נקט, הסביר הצעיר כי עשה זאת כדי להעביר לאחד העצורים כובע אשר נפל מראשו בעת מנוסתו. אחרי שנעצר, המשטרה טענה כי ביקש לסייע לעצור להימלט.

לאחר פתיחת הדלת, החל שוטר מג"ב שהיה במקום לרדוף אחרי אותו מפגין וכשזה הצליח לשים עליו את ידיו, הפיל אותו על הקרקע ובעודו שרוע על הרצפה החל להכות בו שוב ושוב ושוב באגרופיו. בשלב מסוים חבריו לתפקיד ביקשו ממנו לחדול ממעשיו ולצורך כך אף ניסו למנוע באופן פיזי את המשך הכאת המפגין. לאחר מכן, כאשר הצעיר החרדי הובל לניידת, החליט יהונתן יוסף להכותו פעם נוספת - כל זאת כאשר הצעיר חסר אונים. בעקבות מעשים אלה, הצעיר סבל מחבלה קשה ואף נזקק לטיפול רפואי.

עו"ד בן גביר: דמם של החרדים אינו הפקר" (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אם לא די בכל זאת, במקום להובילו באופן מיידי לבית החולים הצעיר החרדי נלקח לתחנת המעצר, עבר מסכת השפלות קשה, ורק לאחר מכן הובל לבית החולים.

התקרית שנמשכה דקות ארוכות תועדה על-ידי עובר אורח שהעביר את התיעוד לכלי תקשורת רבים כשהסערה שפרצה בעקבות כך הביאה לצעד התקדימי בו נקטו בפרקליטות.

בעקבות מעשים אלה פנה הצעיר לארגון "ביושר" ובאמצעות פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר הוא הגיש כתב תביעה נגד השוטר והמשטרה עצמה, בכתב התביעה המפגין ביקש פיצוי על סך של מאתים אלף שקלים.

במקביל, פרקליטו פנה למחלקה לחקירות שוטרים וביקש למצות את הדין עם השוטר. כאמור, בשבוע האחרון הודיעה הפרקליטות כי הוחלט להגיש כתב אישום נגד השוטר בעבירה חמורה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי כתב האישום הודיעה המחלקה לחקירת שוטרים כי במידה והשוטר יורשע ישנה אפשרות כי תעתור לעונש של מאסר בפועל.

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה בשיחה עם"כיכר השבת" כי "ההחלטה להגיש כתב אישום וכן לא לאפשר לשוטר לקבל ייצוג חינם מאת הפרקליטות - אלו צעדים חשובים ביותר אך לא מספקים".

בן גביר מותח ביקורת כנגד התנהלות המשטרה בהפגנות שעורכים בעלי חזות חרדית: "הגיע הזמן ששוטרי מדינת ישראל יבינו שדמם של החרדים אינו הפקר ומי שיפגע, יכה וישתולל, יצטרך לשאת בתוצאות של המעשים החמורים שלו. אנו מקווים שבנוסף לכל האמור, בית המשפט ישית על השוטר פיצוי כספי משמעותי שיהווה מסר של הרתעה כלפי מי שחושב שניתן לתקוף ולפגוע באזרחים - רק בגלל שהם חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר