פרשת הכת המתעללת

ערב המשפט: המשטרה פשטה על בתי "לב טהור"

ימים ספורים קודם הדיון בבית המשפט הקנדי בעניינים של 14 הילדים שהוצאו ממשפחותיהם בכת "לב טהור", פשטו כוחות משטרה על בתי בהם מתגוררות משפחות המזוהות עם הכת, וערכו חיפושים קדחתניים. עורך הדין המייצג את המשפחות אמר כי לא ידע על הצו, וכי הורי הילדים דיווחו לו על כך (חדשות חרדים, עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב הלברנץ, מנהיג הכת (צילום: פלאש 90)

פשיטה לקראת המשפט: בשבוע הבא, צפוי להתקיים דיון בבית המשפט הקנדי, בעניינם של 14 ילדים ממשפחות החברות בקהילת "לב טהור", שהוצאו מחזקת משפחותיהם והועברו למשפחות אומנה בשל חשד להתעללות בכת הקיצונית.

אמש (רביעי) פשטו בלשי משטרת קנדה על שני בתים בהם מתגוררות משפחות החברות בקהילה, וערכו חיפושים קדחתניים במשך שעה ארוכה.

על פי הדיווח בכלי התקשורת בקנדה, החוקרים הגיעו כשברשותם צו חיפוש רשמי המאושר על ידי בית המשפט, אך לא הסבירו למשפחות את מטרת הבדיקה.

עורך הדין כריס נואלס, המייצג את משפחות הקהילה, אמר כי לא ידע מראש על הצו וגילה זאת רק לאחר שהמשפחות סיפרו לו על כך.

כזכור, קהילת לב טהור בראשות הרב שלמה הלברנץ, היגרה לפני מספר חודשים ממחוז קוויבק למחוז אונטריו, וזאת לטענתם בשל החשש מהתערבות הרשויות בחינוך הילדים וכפיית תכני הלימוד בתלמוד תורה.

מנגד, גורמים אחרים העריכו כי חברי הכת נמלטו בשל דרישת רשויות החוק לבצע בדיקה מעמיקה על חיי הקהילה מתוך חשד להתעללות פיזית ורגשית בילדים. לטענת רשויות הרווחה, ישנן ראיות של ממש נגד חברי הכת על הזנחה וליקויים בהתנהגות ההורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר