האסונות במגזר החרדי והאות ג'

הרשתות החרדיות סוערת בימים האחרונים בעקבות שרשרת האסונות שפקדו את המגזר החרדי, וכולם - איזה פלא - מתחילים באות ג'. החל מאסון הגז ועד משפחת גרוס • מה הרבנים חושבים על זה? (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הקרע בג' גרם לאסונות שהתחילו באות ג'? (צילום: פלאש 90, כיכר השבת)

הרשת סערה וגעשה בימים האחרונים בעקבות האסונות שפקדו את המגזר החרדי בחודש האחרון. רבים מהגולשים בפייסבוק ואלו המשתמשים בקבוצות ה- WhatsApp הציפו שוב ושוב את השאלה "האם הפילוג שקרה בבחירות האחרונות בתוך מפלגת "ג", המחלוקות, האש, האם זה מתחיל להשפיע?"

לשאלה מטרידה זו צירפו האנשים שורת מקרי האסונות שהתרחשו בשבועות האחרונים ולכולם מכנה משותף אחד - האות "ג", בכל אסון שפקד את המשפחות, לאות "ג" חלק משמעותי:

בשעות הלילה המאוחרות של יום שני לפני שבועיים ימים נספתה גלית טופאן כתוצאה מדליפת גז בדירה הסמוכה לביתה בשכונת גילה בבירה, יחד עמה נספו בעלה אברהם ובנם הפעוט יוסף חיים בן השנתיים.

יומיים לאחר מכן התרחש אסון נוסף: יעל ואביגיל גרוס ז"ל, בנות ה-4 ושנה וחצי מתו כתוצאה מהרעלה בביתם בשכונת גבעת מרדכי בבירה. אחיהם הילד חיים מיכאל שלמה בן ה-7 ורפאל יצחק אייזיק בן ה-5 מאושפזים עדיין בבית החולים "שניידר" בפתח-תקווה. הוריהם שמעון ומיכל לא משים ממטותיהם.

למחרת אסון הגז, זקן מגידי המישרים הגאון רבי יעקב גלינסקי זצ"ל בן ה-94 נפטר במחלקה הפנימית בית החולים "מעייני השועה" בבני ברק.

את השאלה הזו הפנינו לשני רבנים, האחד נמנה כתומך מפלגת "ג" והשני תומך במפלגת "עץ". השניים העדיפו שלא לתת תשובה חד משמעית.

הרב אליהו שלזינגר רב שכונת גילה בבירה היכן שהתרחש אסון הגז, לא הופתע מהשאלה: "שמעתי על זה, אני לא יודע ואין לי מושג האם האסונות קשורים למחלוקת עם ג', מי שאומר שהוא יודע אז שיהיה לו לבריאות. אני לא יודע, אולי כן אולי לא".

"זה שהמחלוקות הם דבר רע מאוד - אין חולק", אומר הרב. בהתייחסו לעצם השאלה מודה הרב כי אולי המקרים הללו מביאים עימם מסר: "לא צריך רמזים, עוד לפני הרמזים כולנו ידענו שזה רע וטוב לא יוצא מכך. אף אחד לא אומר שטוב יוצא מזה, בכל מחלוקת אין אף רווח אלא רק הפסד לכולם. חבל וכואב הלב שזה כך".

"אני לא יודע האם זה קשור, אולי כן אולי לא. אני אומר שלדבר כזה לא צריך רמזים, כל אחד מבין שדבר כזה מזיק ושנוי לפני הקדוש ברוך הוא". הוסיף הרב.

לעומתו, הרב דוד זיכרמן סירב להתייחס בנושא באומרו כי "נסתרות מהשם אלוקינו, אנחנו לא מתעסקים בזה. גדולי הדור יגידו". לדבריו, "זה פרשנות ואנחנו לא מתעסקים בזה. נשאיר את זה לפרשנים ולכל המתעסקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר