סערה • "אין בב"ב הלוויות"

"דברי שרגא מחוצפים; על רוה"מ לעצור את ההסתה"

"מבני ברק לא יוצאות לוויות, לצערי הרב. אנחנו לבד משלמים את מחיר הדם ואתם לא", כך אמר ל"כיכר השבת" עו"ד אליעד שרגא ועורר סערה • ח"כ גפני: "פופוליסט ואיש פוליטי שפועל רק נגד חרדים" • ח"כ מוזס: "מאום אל פאחם גם לא יוצאות הלוויות" • תנועת ש"ס: "דורשים מרה"מ לעצור את ההסתה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

אמירותיו המקוממות של עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון ל"כיכר השבת" שאמר כי "מבני ברק לא יוצאות לוויות, לצערי הרב. אנחנו לבד משלמים את מחיר הדם ואתם לא", הביאו את חברי-הכנסת החרדים להגיב בתקיפות.

חבר-הכנסת משה גפני (יהדות התורה) מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אליעד שרגא הוא פופוליסט ואיש פוליטי שבאיצטלא של איכות השלטון פועל רק נגד חרדים ורק בנושאים פופוליסטיים ותקשורתיים".

"אני קורא לחבריי שלא להתפתות ולא לשתף פעולה עם האיש כפי שאני עושה כל השנים. האיש פשוט מנצל את הנושא של איכות השלטון לפגוע בחרדים בכל דרך", מוסיף גפני.

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) היה חריף יותר: "אמירותיו והתבטאויותיו של עו"ד אליעד שרגא רוויות שנאה. יצא המרצע מן השק ומתברר כי עתירתו ועתירות דומות נגד בחורי הישיבה הן על רקע של שנאה תהומית. מאום אל פאחם גם לא יוצאות הלוויות".

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה כי "למרות רצונו העז של מר אלעד שרגא לראות לוויות יוצאות מבני ברק, אנחנו מתחייבים לעשות הכל על-מנת לא לעמוד בציפיותיו, ולגרום לו להמשיך בצערו".

"אנו דורשים מראש הממשלה לגלות אחריות ולעצור את ההסתה ולגנות את דבריו המחוצפים של האיש", אומרים בש"ס.

בראיון הבוקר (רביעי) ל"כיכר השבת" בחר עו"ד אליעד שרגא לתת הסבר נוסף למטרת העתירות נגד תלמידי הישיבות - אמירות שאוזן יהודית, הלמודה על "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא", מתקשה לסבול.

בפתח דבריו, אומר עו"ד אליעד שרגא כי "המטרה שלנו שחרדים יתגייסו, בהחלט. אני חושב שאין ברירה מהעובדה ומהתוצאה שחרדים בסופו של יום יתגייסו, חרדים הם חלק מהמדינה הזאת, חרדים הם חיים פה, חרדים שווי זכויות אז חרדים יהיו בסופו של יום שווי חובות, אין שום סיבה שאני וששת ילדיי נצטרך ללכת לצבא ואתה ושמונת ילדיך תשבו בישיבה".

בהמשך דבריו עם "כיכר השבת", שב עו"ד שרגא לאמירות מקוממות אותם השמיע בכלי התקשרות ואומר: "אמרתי ואני חוזר ואומר שאני שולח תנחומים למשפחתו של סרן נחום טל שנהרג בפעילות בעזה ואמרתי שמחיר הדם הכבד והנורא שאזרחי מדינת ישראל משלמים במשך השנים צריך להתחלק בין כל שכבות האוכלוסייה".

עו"ד שרגא ממשיך בדבריו המבחילים ואומר: "אמרתי שאני לא רואה שלוויות צבאיות יוצאות לא מבני ברק ולא ממאה שערים ואם זה נקרא להיות שותפים לגורל, ואם זה נקרא להיות אחים לאותה אומה, אני לא יודע אפליה מהי, בין אחים שאחד מקבל רק זכויות והשני יש לו באמתחתו חובות וזכויות, יותר חובות וזכויות".

"אני אומר שמבני ברק לא יוצאות לוויות, כן לצערי הרב", מחדד עו"ד שרגא את דבריו ומוסיף: "שאני אומר תכלס שאנחנו לבד משלמים את מחיר הדם ואתם לא, זה הכול. ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר