האם יהיו סנקציות פליליות בחוק הגיוס?

מחר (שני) יחל מרתון ההצבעות בוועדה לשוויון בנטל, שיימשך שלושה ימים בהם ינסו חברי הועדה לגשר על הפערים סביב הסעיף השנוי במחלוקת: הטלת סנקציות פליליות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ועדת שקד (צילום: כיכר השבת)

המתח סביב סוגיית גיוס החרדים מגיע לשיאו: מחר (שני) יחל מרתון ההצבעות בוועדה לשוויון בנטל, שיימשך שלושה ימים בהם ינסו חברי הועדה לגשר על הפערים סביב הסעיף השנוי במחלוקת: סנקציות פליליות כנגד משתמטים.

על פי-הדיווח בעיתון "ישראל היום", בנוסח הצעת התיקון לחוק שירות ביטחון, שיובא מחר לאישור הוועדה, אין כל אזכור לסנקציות הפליליות שסיעת "יש עתיד" דורשת להטיל על בחורי ישיבה שלא יצייתו לחוק.

הנוסח המלא של הצעת החוק מפרט על פני כ־30 עמודים את כל הצעדים שמוצע לנקוט במסגרת גיוסם של בחורי ישיבה לצה"ל. בכלל זה, מפורטות הסנקציות הכלכליות שמוצע להטיל על בחורי ישיבה, ובהן ביטול הטבות בביטוח הלאומי, צמצום סבסוד מעונות יום ב־25 אחוזים, ביטול הנחות בארנונה, ביטול הטבות בדיור שמעניק משרד השיכון, ביטול הנחה בקבלת משכנתא ואי העברת מימון למוסדות חרדיים.

עם זאת, אין שום התייחסות מפורשת לסעיף הכלול בנוסח החוק שאושר בקריאה ראשונה הדן בסנקציות הפליליות. נאמר רק בשולי אחד הסעיפים כי "סעיף זה ינוסח בהתאם להחלטת הוועדה ככל שיוחלט על תמריצים".

גורמים ביש עתיד הביעו תמיהה על כך שנוסח הצעת החוק אינו כולל את הסנקציות הפליליות, וציינו כי לא יהיו מוכנים לשום פשרות בנושא עקרוני זה. בנוסף, לפיד אמר אתמול בראיון ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי יפרוש מהממשלה אם לא יהיו יוגדרו בחוק סנקציות פליליות נגד סרבני גיוס.

שר החוץ אביגדור ליברמן נקט גישה פשרנית בנושא ואמר: "אין סיבה שחרדי שלא רוצה לשרת בצבא, לא ילך לשרת את הקהילה שלו. אין אולטימטום, כל דבר שיביא לאחדות הוא טוב".

בעיתון ציטטו את יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד שאמרה אמש: "במתכוון לא הכנסנו לנוסח הצעת החוק את הדרישה לסנקציות פליליות, משום שאנחנו מנסים למצוא חלופה שכולם יסכימו לתמוך בה".

הנושאים הראשונים שיידונו ויצביעו עליהם יהיו הצעות משרד הביטחון להאריך את שירות החובה של חיילות ב־4 חודשים ולקצר את תקופת השירות של חיילים ב־4 חודשים (מ־36 חודשים ל־32 חודשים). גם המחלוקת בנוגע לתקופת השירות הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר עדיין לא באה על פתרונה.

בעיתון "מעריב" דווח הבוקר (ראשון) כי בסיעת "יש עתיד" דורשים כי ההחלטה על סנקציות פליליות נגד בני הישיבות שלא יתגייסו תנוסח באופן חד משמעי.

למרות טענות חוזרות ונשנות מצד חברי סיעת "הבית היהודי" אשר טוענים מעל כל במה אפשרית כי הם לא ירימו את ידם בעד סנקציות פליליות, מתברר, כך על-פי הדיווח בעיתון כי ישנה הסכמה וכי "הם מחפשים ניסוח שימנע סערה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר