הישורת האחרונה

סנקציות פליליות או כלכליות? ההכרעה בוועדת שקד - רק בשבוע הבא

ועדת שקד תאשר השבוע את מרבית סעיפי חוק הגיוס החדש אך נושא הסנקציות הפליליות יוכרע רק בשבוע הבא בוועדה. החוק הסופי יעלה להצבעה בכנסת ב-10 במרץ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת שקד (צילום ארכיון: כיכר השבת)

ועדת שקד תתכנס הבוקר (שני) לדון בחוק הגיוס החדש ולהכינו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, אך נושא הסנקציות הפליליות לא יעלה על סדר היום.

ועדת שקד תתכנס הבוקר כאשר הנושאים שיעלו להצבעה, וצפויים להיות מאושרים, הם נושא הארכת השירות הצבאי לנשים והסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות ההסדר של הציונות הדתית וקביעת מספר חודשי השירות שלהם.

באשר להארכת השירות לתלמידי ישיבות ההסדר, הנושא ככל הנראה יעמיד את 'הבית היהודי' במבחן, הוועדה מבקשת להאריך את שרותם בחודש אחד בלבד, גורמים ב'יש עתיד' אומרים כי הם צפויים להתנות את תמיכתם בנושא רק בתנאי ש'הבית היהודי' יתחייבו לתמוך בסנקציות הפליליות.

בשבוע הבא צפויה הוועדה להתכנס שוב, אז יצטרכו בוועדה להצביע על נושא הסנקציות, כאשר ב'יש עתיד' הבהירו באופן ברור כי במידה ולא יהיו סנקציות פליליות נגד תלמידי הישיבות הקדושות - שיבקשו להישאר וללמוד בהיכלי הישיבות - הרי שהמפלגה תפרוש באופן מיידי מהממשלה, אך ככל הנראה בוועדת שקד יהיה רוב לסנקציות הפליליות.

באשר לתאריך ההצבעה במליאת הכנסת על חוק הגיוס החדש, התאריך שנקבע הוא בעוד חודש בדיוק ב-10 למרץ. תאריך שייזכר שנים רבות כיום בו יאיר לפיד חוקק בממשלה משותפת עם בנימין נתניהו ונפתלי בנט חוק שקובע כי תלמיד שיחליט ללמוד תורה בהיכלי הישיבות נחשב לעבריין פלילי.

בהודעה שהופצה אמש לחברי הקואליציה נאמר: "אבקש לשריין את התאריכים 10-13/3/2014 (כולל יום חמישי 13/3). בשבוע זה יעלו להצבעה שלושה חוקים שדורשים רוב של 61!!".

"נדרשת נוכחות חובה של כל הח"כים והשרים! לא יתאפשרו היעדרויות וקיזוזים ולא יאושרו טיסות לחו"ל", נאמר בהודעה.

בשבוע המדובר, יעלו להצבעה במליאת הכנסת שלושה חוקים מרכזיים של סיעות הקואליציה - חוק הגיוס של 'יש עתיד', חוק משאל עם של 'הבית היהודי' וחוק המשילות של 'הליכוד ביתנו'.

במפלגות החרדיות אומרים הבוקר כי "שום חוק לא יצליח להזיז תלמיד ישיבה אחד שרוצה ללמוד, הם יכולים לחוקק שני חוקים - לא אחד - אבל זה לא יעזור להם. כשיש מלחמה על התורה כולם מתאגדים סביב תלמידי הישיבות, צפויה תקופה קשה אבל נצליח לעבור גם אותה, עם ישראל במשך ההיסטוריה שרד תקופות קשות מאלו, נעבור גם אותם".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס אמש לכינוסה של ועדת שקד ואמר: "אסור לתת לפרטים הקטנים להסתיר את התמונה הגדולה: אנחנו עושים היסטוריה. לראשונה מזה עשורים רבים הממשלה עושה מעשה של חיבור הציבור החרדי לעולם התעסוקה והשירות". בנט נמנע מלהתייחס לנושא הסנקציות הפליליות שם הוא צפוי להיכנע ליאיר לפיד ולהישאר בממשלה שאשרה סנקציות פליליות נגד תלמידי הישיבות הקדושות.

בהכנת הידיעה השתתף צביקה גרוניך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר