ח"כ ישראל אייכלר ליאיר לפיד: "'יש עתיד' זו יצירת דיקטטורה"

בדיון בוועדה לביקורת המדינה על מינוי מאות דירקטורים לחברות ממשלתיות על ידי אנשיו של לפיד, טען אייכלר כי המינויים הפוליטיים של נועדו כדי להנציח את השלטון החילוני (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ישראל אייכלר (צילום: פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תקף בצהריים (שני) את יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד ואמר כי "נבחרת הדירקטורים' של 'יש עתיד' זו יצירת דיקטטורה לחצי יובל שנים".

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה על מינוי מאות דירקטורים לחברות ממשלתיות על ידי אנשיו של לפיד, בהשתתפות מבקר המדינה, טען אייכלר כי "המינויים הפוליטיים של שר האוצר בנו מנגנון שלם של קריטוריונים תפורים להקים נבחרת דירקטורים כדי להנציח את השלטון החילוני, נגד השינויים הדמוגרפיים בחברה הישראלית".

"תנאי הסף הראשוני לדירקטור בחברות הממשלתיות השולטות בכל תחומי חיינו, הוא תואר ראשון באקדמיה. כך הוצאו מליוני אזרחים חסרי תארים אקדמאים, באבחת סעיף אחד, מהשפעה אזרחית על כל החברות הממשלתיות. למה אזרח כמו שר האוצר עצמו שלא שנה ולא למד ולא נבחן ולא קיבל שום תואר אקדמאי ואפילו תעודת בגרות אין לו, לא יוכל לשמש כחבר במועצת המנהלים של החברה הממשלתית לתעסוקת קשישים ובעלי כושר עבודה מוגבל,.

|למשל? "נבחרת הדירקטורים" זאת יצירה דיקטטורית להבטיח לעשרות שנים את שלטון "יש עתיד" גם לאחר שתרד מהמפה הפוליטית. בשם שלילת הפוליטיזציה בחברות ממשלתיות, יצרתם מימסד פוליטי שרובו ככולו, יהיה שייך למיגזר האליטה התל-אביבית." אמר אייכלר.

"מטרת 'נבחרת הדירקטורים'איננה לשלול את הפוליטיזציה בחברות הממשלתיות, אלא להדיר על הסף מאות אלפי יהודים חרדים בעלי השכלה תורנית, שהם יותר אינטלגנטים ואינטלקטואלים, מכל התארים במדעי הרוח. מדוע בעל תואר ראשון במדע הזמר הסיני, יודע לנהל חברה ממשלתית במדינה יהודית, יותר ממי שלמד את התורה כולה?" טען אייכלר במהלך הדיון.

"גם אלה שכן למדו וקיבלו תארים אקדמאיים, אינם נמנים על 'הנבחרת'בגלל היותם חרדים" תקף אייכלר את יאיר לפיד: "יש חוק ייצוג הולם לערבים ויש העדפה מתקנת ושריון של 10% לערבים ו 50% לנשים ואין אחוז אחד לבעלי השכלה תורנית. זאת מדינה יהודית?! אלה חברות ממשלתיות שיש להם מונופולים בכל תחומי החיים החל מחברת חשמל ומים ודיור ושיכון וחקלאות ותחבורה, שהציבור החרדי משלם להם הון עתק בכל שנה.

"עצם הנסיון לשלול מהציבור את הזכות לפנות לדירקטורים או לאנשי ציבור שישפרו את השירות לאזרח, היא יצירת אליטה ביורוקרטית של פקידים חסרי אחריות כלפי האזרח, שהכישורים שלהם הוא לתמוך במפלגות אנטי דתיות בלבד".סיים אייכלר את דבריו בוועדה לביקורת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר