הרב שלום בער סורוצקין פותח ישיבה גדולה ומעורר סערה

הגאון רבי שלום בער סורוצקין יוזם הקמת ישיבת גדולה, ההכרזה תהיה בשבת לכל בוגרי "עטרת שלמה" מי יעמוד בראשות הישיבה והיכן אסרו על הבוגרים להשתתף בשבת? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שלום בער סורוצקין (צילום: שלומי כהן)

בשבוע האחרון קיבלו לביתם מאות בוגרי רשת הישיבות קטנות "עטרת שלמה" שבראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין מכתב ובו הזמנה להשתתף ב"שבת בוגרים" שתתקיים בעיר בית שמש במחיצתו של הרב סורוצקין.

הסיבה הרשמית לשבת המיוחדת הינה לרגל מעמד הכנסת ספר תורה למוסדות שבראשותו של הגרש"ב סורוצקין אלא שמתברר כי מאחורי הקלעים יוזם הרב סורוצקין הקמת ישיבה גדולה חדשה כאשר ככל הנראה במסגרת השבת יישאו הנואמים דברים בשבח אותה ישיבה שתוקם בקרוב וישכנעו את הבחורים "לערוק" אליה.

על פי המתוכנן, כראשי הישיבה החדשה ישמשו הרב חיים פיינשטיין והרב חיים מרדכי אוזבנד.

אלא שהקמת הישיבה החדשה גורמת לסערה של ממש בעולם הישיבות. בימים האחרונים נודע לרב סורוצקין כי בישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ קיימת התנגדות מצד ההנהלה הרוחנית להשתתפותם של בחורי הישיבה במסגרת "שבת הבוגרים" בבית שמש וזאת לטענתם שלאחר שנודע להם על זהותם של ראשי הישיבה החדשה אשר נחשבים כמי שמשתייכים לצד השני.

בתגובה שיגר אמש הגרש"ב סורוצקין מכתב מיוחד הממוען אל כל בוגרי ישיבתו הלומדים כיום בישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ בו כותב כי עליהם להישמע להוראות הישיבה בה הם לומדים ושלא להגיע לשבת בראשותו.

"הנני בא אליך יקירי ואהובי בתחינה לאחר ששמעתי הוראת הנהלת ישיבתכם שליט"א שלא להשתתף עימנו בחג ה' לשוש עמנו בשבת החיזוק וההתאחדות לבוגרי הישיבה קורא אני לכל אחד מאיתכם אל נא תפרו ח"ו את רצון הנהלת הישיבה כי כך חונכתם בישיבתנו הקדושה וכך דרכו של בן תורה הרוצה לעלות בסולם העולה בית ה' לשמוע להנהלה גם כשלא מובן", כתב הגרש"ב סורוצקין.

הרב סורוצקין מסיים את מכתבו וכותב: "ושמחתי תהיה שלמה רק אם תשמעו ותעשו רצון הנהלת ישיבתכם ואראה בזה כאילו השתתפתם עמנו בפועל, כי בזה תוכיחו שדרך הישיבה הקד׳ לא סרה מעמכם עד היום".

המכתב שנשלח לתלמידי ישיבת פוניבז'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר