פשקוויל בצפת: אסור לנשים לשוחח בטלפון ברשות הרבים

נשים חילוניות בצפת הביעו זעם על פרסומו של פשקוויל עליו חתומים רבני העדה החרדית בעבר, ובו פסיקה לפיה על נשים אסור לשוחח בטלפון ברשות הרבים: 'פריצות גדולה' (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

נשים חילוניות בצפת הביעו זעם על פשקווילים שהופצו בעיר, ובהם קריאה לנשים שלא לשוחח בטלפון בעת מעבר ברשות הרבים, כשהמעשה מוגדר כפריצות גדולה.

"אסור לנשים לדבר בטלפון ברשות הרבים או באוטובוס, והוא פריצות גדולה בענייני צניעות, ויש להזהירן על חומר האיסור", נכתב במודעה עליה חתומים רבני העדה החרדית בעבר, דוגמת הראב"ד לשעבר הגאון רבי יעקב ישראל פישר זצוק"ל.

בהמשך הפשקוויל, מובאת פסיקה הלכתית נוספת, הקוראת למתפללים שלא להיכנס אל בתי הכנסת עם טלפון במצב פעיל: "אסור להיכנס לבתי כנסיות ובתי מדרשות עם מכשיר פלאפון שאינו כבוי, ואם שכח לכבותו, אסור לדבר בו בשום הוראת היתר. חובה קדושה מצד המתפללים למחות נגד המשתמשים בטלפון, שהינם בכלל מחטיאי הרבים".

בעקבות פרסום הפשקוויל בידיעות תקשורת, הודיעה חברת מועצת העיר צפת ויקי אלקבץ על כינוס מחאה בבית קפה בעיר. "זכיתי השבוע לעשרות שיחות טלפון מנשים ומגברים גם יחד, וכולם הביעו שאט נפש מהעניין הזה. כאישה וכחברת מועצת העיר, אני מוחה בתוקף על הכרוז הזה שחולק בשכונות החרדיות, בפרט ובעיר, בכלל".

"מי שכתב את הכרוז הזה, הפך את הנשים ל'פרוצות' ואני רואה זאת בחומרה רבה ומתייחסת לכך כאל כפייה דתית, הלכה למעשה. אנו נצא נגד תופעות מהסוג הזה. אני קוראת לכלל ציבור הנשים, דתיות וחילוניות כאחת, לקחת חלק באסיפה" אמרה.

יצויין, כי גורם חרדי בעיר אמר שהפשקוויל הינו פסק הלכה ישן, שקשור להרגלי השימוש בטלפונים הסלולרים, דבר שבשנים ההן נחשב ל"פירצה חמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר