חסידי הרב יאשיהו פינטו תוקפים: "היה כאן ניצול אכזרי של קצינים"

חסידיהרב יאשיהו פינטו עולים להתקפה: "יש כאב גדול אצל החסידים מהניצול האכזרי של כמה קצינים בודדים", בטוחים כי האמת תיחשף ומבהירים מדוע לא יצאו למפגני תמיכה? (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום ארכיון: שלומי כהן)

החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על הגשת כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו ראש מוסדות "שובה ישראל" לא הפתיעה את חסידיו, ובכל זאת לאותם מאמינים בטן מלאה על היועץ, הניצב וחבריו קציני המשטרה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמרו החסידים כי "הם בטוחים בצדקת רבם והאשמה החמורה המיוחסת אליו היא עזרה לקצין שהיה מחסידיו הקרובים שנקלע למצוקה וזאת על כך גאוותו של הרב שפתח את ביתו להמונים".

"איננו מבינים מדוע נאלץ חסיד - קצין לבוא לטפול האשמות על רבו", תוהים החסידים ורומזים כי הייתה כאן יד מכוונת, "האם זה נעשה בכפייה או שמא חשש כי הקרבה לרב תעצור את הקידום לתפקיד בכיר? בכל מקרה 'שובה ישראל' תמשיך להיות בית פתוח להמונים ותקבל את כולם בזרועות פתוחות ומבלי לבדוק בציציותיו של איש".

מאז התפוצצות פרשת "הרב והניצב" נשמעו דברי ביקורת חריפים על הקשר שנוצר בין קצינים ובין רבנים, על כך משיבים חסידי הרב: "מי שהגיעו לבית של הרב היו אלו הקצינים ולא הרב הלך אליהם. ביתו של הרב פתוח ליהודי באשר הוא. הרב גם היה משמש דמות רוחנית לרבים כולל אלו שהיו קצינים בעבר, והבית יהיה פתוח לכל מי שיבוא".

"כמובן שיש כאב גדול אצל החסידים מהניצול האכזרי של כמה קצינים בודדים שלא באו לשם עצה או סעד רוחני אלא ניצלו את טוב ליבו של הרב וחמדו את עושרם של חסידיו", מתרעמים החסידים, "וכאשר חששו שקלונם יצא ברבים הם רצו לתפור סיפור כיסוי שילבין להם את הקשר אבל הזכויות של הרב ימשיכו לעמוד למענו כדי שלא תצא תקלה תחת ידיו, ובסופו של דבר האמת תצא החוצה".

"הרבה יהודים גם שומרי תורה ומצוות יצטרכו לבקש סליחה מהרב על כך שחשבו כביכול שיש אשמת שוחד ולא עזרה לקצין", הם בטוחים.

"הקהילה עצמה ממשיכה בשגרת חייה", כך על-פי טענותיהם. לדבריהם למרות רצונם לוותר על שגרת החיים לטובת מפגני תמיכה, הרב אסר בתכלית האיסור לעשות זאת. "הרב כבר שבועיים אוסר על חסידיו שמבקשים לארכן מפגני תמיכה וההפגנות. באירוע שהתקיים לפני שבוע בלוס אנג'לס אמר הרב שאת התשובה ניתן בקמחה דפסחא שיהיה הגדול ביותר ב-20 שנות שעשינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר