ועדת שקד: התרגיל האחרון של הח"כים החרדים - הסתייגויות

ועדת שקד תתכנס היום להמשך אישור סעיפי חוק הגיוס. חברי הכנסת החרדים מנסים למנוע את העברת החוק בחודש הקרוב באמצעות הגשת הסתייגויות רבות לחוק הגיוס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הח"כים החרדים בוועדת שקד (צילום: דוברות הכנסת)

התרגיל האחרון של החכי"ם החרדים: ועדת שקד תתכנס היום (שני) להמשך ההצבעה על סעיפים נוספים בחוק הגיוס החדש כאשר בהמשך השבוע צפויה הוועדה לאשר את הסנקציות הפליליות נגד לומדי התורה.

לדברי גורמים בוועדה, חברי הכנסת החרדים מנסים למנוע את אישור החוק במליאת הכנסת כבר בחודש הקרוב, בכך שהם מגישים אין ספור הסתייגויות, המעכבות בצורה קשה את פעילות הוועדה.

בין ההסתייגויות שהוגשו, ניתן לראות הסתייגות של ח"כ מאיר פרוש, כאשר בין היתר הגיש פרוש הסתייגות בו הוא מבקש להשאיר רק תאריך עברי ולהסיר את הלועזי מסעיף 'תקופת ההסתגלות'.

בתוך כך, הוועדה תדון היום ב'תקופת ההסתגלות', התקופה שצפויה להימשך מאז אישור החוק עד לחודש יוני 2017, תקופה בה מקווים הפוליטיקאים החילונים שתלמידי הישיבות הקדושות ייצאו מעולם התורה לשוק העבודה ולצה"ל.

הח"כים החרדים אריאל אטיאס, משה גפני ומאיר פרוש צפויים להשתתף בכל שעות הדיונים, כך נהגו השלושה גם במהלך הדיונים בשבוע שעבר, ולנסות להציל מה שניתן.

שר המדע יעקב פרי, שעמד בראשות הוועדה שנסחה את החוק, התייחס להסתייגויות של הח"כים החרדים ואמר: "הסתייגויות החרדים על חלק מסעיפי החוק מגחכות את הדיון המהותי".

פרי איים והוסיף: "התרגילים של הפוליטיקאים החרדים עלולים להוביל לפגיעה בציבור החרדי כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר