גם החילונים לא מרוצים מחוק הגיוס

החרדים תוקפים בכל הכוח - מזה זמן רב - את חוק הגיוס המקודם על ידי יאיר לפיד. כעת גם חילונים מצטרפים למאבק נגד חוק הגיוס, אבל המטרה הפוכה - רוצים חוק שוויוני (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנה חילונית בעד גיוס חרדים: עכשיו הם נגד (צילום: פלאש 90)

הציבור החרדי נאבק בימים אלו מפני גזירות הגיוס של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד וחבריו, אך כנראה שגם בציבור החילוני יש כאלה שלא מרוצים מחוק הגיוס החדש.

אנשי "מחאת הפראיירים" הודיעו הצהריים (שני) על חידוש המאהל והמאבק שלהם כשהם אומרים כי "עובדים על הציבור בעיניים".

יוזמי המחאה קיימו הצהריים מסיבת עיתונאים במאהל ארלוזורוב בתל אביב.

נציג "מתלכדים", יואב קיש אמר במסיבת העיתונאים: "המאבק הקודם היה על חוק טל שנפל בזכות בג"ץ, הרבה פוליטיקאים לחצו לנו את הידיים, ואני שואל את יאיר לפיד: אתה הבטחת שוויון? עושים חוק לחרדים, חוק לכיפות הסרוגות וחוק לי. מה אני אגיד לבן שלי? איפה האחדות בעם? אני מבקש תשובה מנתניהו ומיאיר לפיד".

איתי בן חורין, חבר הנהלת הפורום לשוויון בנטל, אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי "לצערי, אנחנו נאלצים להקים עוד פעם את אוהל המשרתים במחאה על החוק המתגבש. יאיר לפיד ופוליטיקאים אחרים פשוט גרו כאן, הם עלו על בריקדות, נפלה הממשלה ובאה ממשלה אחרת.

כשהם עלו על בריקדות, הם לא עלו על בריקדות בשביל שב-2017 חרדים יתגייסו בגיל 24, ששירות ייחשב אם אתה בבית חב"ד בניו דלהי ובשביל שישיבות ההסדר ישרתו רק חצי מהזמן".

בן חורין הוסיף ואמר במסיבת העיתונאים כי: "ההצהרות ממשיכות להיות כמו בקמפיין, תחשבו מה לפיד היה אומר על החוק הזה אם הוא היה היום באופוזיציה.

"לצערנו, בכנסת הנוכחית אנחנו לא מוצאים מספיק אנשים שיבואו ויצעקו נגד החוק הזה שמתגבש, ולכן נאלצנו להקים כאן את אוהל המשרתים. אנחנו מקווים שאותם אלה שבאו לעשות 'פוליטיקה חדשה' לא יוותרו ויילחמו על העקרונות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר