כבר מחר: הכרעה על סנקציות פליליות נגד תלמידי ישיבות שישתמטו

מוקדם מן הצפוי יאושר דווקא סעיף הסנקציות הפליליות נגד תלמידי ישיבות שישתמטו מהצבא, סעיף שיחול לאחר העברת חוק הגיוס החדש • ההערכה היא כי הסעיף יאושר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההצבעות בוועדת שקד, השבוע (צילום: דוברות הכנסת)

האם כבר מחר יוכרע על סנקציות פליליות נגד תלמידי הישיבות? מזכירות הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד הודיעה בצהריים (שני) לחברי הוועדה להיערך לכך שכבר מחר ייתכן וסעיף הסנקציות הפליליות יעלה להצבעה.

ההערכה היא כי סעיף הסנקציות הפליליות יאושר ברוב קולות בוועדה, בשל איומיו של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד כי במידה ולא יאושרו הסנקציות הפליליות מפלגתו תפרוש מהממשלה.

במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מצפים לראות האם נציגי 'הבית היהודי' יצביעו בעד הסנקציות או שמא יתנגדו כפי שהצהירו מתחת לכל מיקרופון תקשורתי.

בשבוע שעבר תקף ח"כ אריאל אטיאס את 'הבית היהודי' ואמר: "אני שומע אותם, את אנשי 'הבית היהודי', בכלי התקשורת החרדים מסבירים שהם נגד ואז אני יושב אתם בפגישה ומנסה להגיע לאיזה ניסוח מעורפל למשהו שלא יהיה מובן ממנו שאנחנו בתוך סנקציות פליליות, ואני חושב שהדבר הכי גרוע זה שאומרים דבר אחד ועושים דבר אחר".

"הגלגול עיניים הזה - זה דבר שהכי מקומם בעיניי, באם ואומרים דבר אחד ועושים דבר אחר", הוסיף אטיאס כשהוא תוקף את אנשי 'הבית היהודי' על מה שהם מציגים בכלי התקשורת.

אטיאס, שהביע זעם רב כלפי 'הבית היהודי' המשיך ותקף אותם על הניסיון שלהם להציג את עצמם כמי שמתנגדים לסנקציות פליליות: "איך תצביעו? אל תגידו לנו מה אתם נגד! זה לא אקדמיה כאן ולא אוניברסיטה שמסבירים מה העמדה שלנו. מה אתם מצביעים?".

בסוף השבוע איים השר יאיר לפיד: "אם צריך נלך מבית לבית, מישיבה לישיבה, מבני ברק לירושלים, מאלעד לבית"ר, עד שנשכנע אותם שהשוויון בנטל הוא הדרך היחידה להמשיך לחיות פה יחד, מתוך הכרה שאין דבר כזה זכויות בלי חובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר