ילדי משפחת גרוס שוחררו

הסבא: "זה היום שקיוינו לו, עין דומעת ועין שניה שמחה"

זמן קצר אחר שחרורם של ילדי משפחת גרוס, התייחסו הר' יעקב גרוס ורעייתו הסבא והסבתא של בני המשפחה לנס הגדול בשיחה עם אתר 'כיכר השבת'. הסבא: "עין אחת דומעת ועין שנייה שמחה, זה היום שקיווינו לו". הסבתא: "הרגשנו את התפילות, איך שהן מסייעות, עם ישראל הפעיל זכויות בשמיים, תודה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

26 ימים אחר אסון ההרעלה: כמעט ואין אחד בציבור החרדי שלא הזיל דמעה בחודש האחרון כששמע את תחינותיהם של בני משפחת גרוס, האב שמעון והאם מיכל להתפלל למען בריאותם השלימה של הילדים חיים מיכאל ורפאל יצחק.

מרגשת במיוחד הייתה זעקתה של הסבתא, שיממה לאחר האסון התראיינה לכלי התקשורת וביקשה מעם ישראל להתחזק ולקבל קבלות טובות לרפואתם של נכדיה. היום, 26 ימים אחרי. הסב הרב יעקב גרוס ורעייתו מודים לה' בהתרגשות על הנס הגדול.

איך ההרגשה שלכם היום עם שחרור הנכדים מבית החולים? "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", עונה הסב בקול סדוק, "אולי זה ממצה את הכל. זה היום שקיווינו לו".

איך התחושות ביום שכזה; האבדה הגדולה של שתי הנכדות יעל ואביגיל ז"ל ומאידך הצלתם של הנכדים? "עין אחת דומעת ועין שנייה שמחה", עונה הסב ומוסיף: "להכיל את שניהם זה לא קל".

הסבתא, שריגשה רבים כשביקשה להתפלל על הילדים, מודה על התפילות: "יישר כוח גדול לכולם. עם ישראל התגלה בגדלותו," אומרת הגב' גרוס ומוסיפה: "אנחנו הרגשנו את זה בכל שעה ושעה. הרגשנו ממש את התפילות, איך שהן מסייעות, כשהכל הלך הרבה מעל המצופה, אלו באמת הזכויות שעם ישראל הפעיל בשמיים ועל כך אנחנו מודים לכולם".

כזכור, לאחר קצת יותר משלושה שבועות אשפוז בבית החולים "שניידר" בפתח תקווה, בשעות הצהריים (שני) שוחררו שני האחים - חיים מיכאל ורפאל יצחק, בני חמש ושבע, לביתם.

בעת יציאתם מבית החולים, אמר האב הרב שמעון גרוס, בקול נרגש כי "אנחנו במערבולת רגשות, קשה להכיל את זה. לצד השמחה הענקית שאנו זוכים היום לחזור הביתה, עולים הרגשות והמחשבות על אביגיל ויעל. אנחנו חוזרים עם שני ילדים בריאים ושלמים ולפני כמה שבועות היה קשה להאמין שזה יקרה. נצליח בעזרת השם לחזור לחיים תקינים, נחזור לשמחה שהייתה לנו בבית".

"הרגשנו את החיבוק הגדול ואת ההשפעה של התפילות הרבות שנאמרו ואת האחדות הגדולה הזו", הוסיף האב, "זה נתן לנו כוחות נפש ותעצומות לעבור את התקופה הזו בקלות רבה יותר. הרגשנו שיש לנו עם מיוחד, אין מילים אחרות להגיד על עם ישראל, זה עם מיוחד. אנחנו רוצים גם להודות לבית החולים שערי צדק וגם לבית החולים שניידר".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ-לב בשניידר, ד"ר עובדי דגן, אמר כי "כשהם הגיעו לא ידענו אבל קיווינו שנגיע למקום הזה שהם הולכים הביתה. מצב שני הילדים טוב ומצבם הנוירולוגי תקין לגמרי. אנחנו מאחלים להם שימשיכו ככה. אי-אפשר לשכוח שהמשפחה עברה תהליך משמח של החלמת שני הילדים אבל הם איבדו שתי בנות. הם משתחררים הביתה, אנחנו נעקוב אחרי הלב שלהם. הם עוד צריכים לעשות בדיקות נוירולוגיות מעמיקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר