הרב רצאבי: "הצבא הוא מרכז הטומאה"

הרב יצחק רצאבי מגדולי רבני עדת תימן, תוקף בחריפות את צה"ל ואת תכניות הגיוס: "יש פה מאבק של האור בחושך. הבני תורה הם מרכז הקדושה, ושמה זה מרכז הטומאה" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

במסגרת כינוס של כמאה בחורי ישיבות ואברכים מבני עדת תימן בביתו של הרב הגאון יצחק רצאבי מבכירי רבניי עדת תימן, לרגל עשור לייסוד התאחדות בני התורה "תוצאות חיים" והשיעור השבועי לבחורי הישיבות המתקיים בביתו מדי שבוע, בסיום שיעורו תקף הרב את גזירת הגיוס המרחפת על בני הישיבות הקדושות.

בין היתר אמר הרב רצאבי: "למה אנחנו לא מתגייסים? מה יש בצבא? יש פה מאבק של האור, כנגד החושך. הבני תורה הם מרכז הקדושה, ושמה זה מרכז הטומאה. הצבא זה המרכז של רחמנא ליצלן. הם קוראים לזה "כור ההיתוך" של המדינה.

"בעוונותינו הרבים יש לנו פה מלחמה בין הקדושה לטומאה, בין שני הקצוות. כשאנחנו אומרים "ארור המן", הרי מהמן לא נשאר פליט ושריד, מה העניין לקלל את המן? או לברך את מרדכי, שבין כה וכה הוא בגן עדן? מה יתן לו הברכות שלנו? אלא שאנחנו מברכים את השורש הטוב, ומקללים את השורש הרע. כל הטמאים, כל אלה שבאים מכוח הרע, אותם אנחנו רוצים לארר ולקלל.

"קללה מלשון קל, מה שפחות. להפחית ולצמצם ולמעט את הכוח הרע. א"כ כשאומרים ארור המן, פירושו שהשורש הרע יתכלה. ומצד שני, שיהיה ברוך מרדכי. זה מה שבעצם עומד לפנינו עכשיו".

הכינוס בו אמר את הדברים הגאון הרב יצחק רצאבי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר