ועדת שקד ויתרה על גיוס החרדים ותוותר על הוצאתם לעבודה

אחרי שוויתרו למעשה על גיוס חרדים, הסבירו בוועדת שקד בשקט כי המטרה האמיתית היא הוצאת החרדים לעבודה. ומי מתנגד לכך? החרדים. הם רוצים לדחות את גיל הפטור (טור)

אבישי בן חיים | כיכר השבת |
כותב השורות, אבישי בן חיים (צילום: כיכר השבת)

ומה הבוקר בוועדת שקד: האם אפילו על סעיף חשוב בהישג הכלכלי הדל של הוצאת החרדים לעבודה הוועדה תוותר? (לא, אבל זה מעניין) אחרי שוויתרו למעשה על גיוס חרדים, הסבירו בוועדה בשקט כי המטרה האמיתית היא הוצאת החרדים לעבודה, לשם כך הוחלט כי מיד עם קבלת החוק יקבלו כל החרדים מעל גיל 22 פטור ויוכלו לצאת לעבוד.

ומי מתנגד לשחרור החרדים? החרדים. הם רוצים לדחות את גיל הפטור לגיל 24 לפחות וטוענים כי זו אפלייה של החילונים לתת לחרדים להשתחרר כל כך מוקדם! משמעות התקבלות בקשתם היא שבניגוד לציפיות החרדים שמעל 22 גם לא ייצאו לעבודה וגם ימומנו על ידי המדינה בישיבות עוד שנתיים.

אתמול הסבירו כלכלנים בוועדה עד כמה משמעותית ומשפיעה לרעה כל שנה של דחייה ביציאה לעבודה, אבל לא קלטו שהם מערערים את כל תרגיל ההונאה הבסיסי והאבסורדי של החוק החדש, שאומר את הדבר הבא: בעצם נותנים פטור לכל החרדים מעל גיל 18 משירות צבאי. אבל כדי להונות את הציבור הישראלי כאילו יש שוויון וכאילו לא נתנו להם פטור, אז מכריחים אותם להישאר בישיבות עד גיל ( 21 או 24 או 26 - העיקרון ברור) ואת אזרחי ישראל לממן אותם.

מצד שני דורשי השוויון אומרים שזה לחלוטין לא שוויוני לתת לצעירים החרדים לצאת לעבוד כשהחילונים בצבא. גם הם צודקים. בקיצור: אין איך לצאת מזה. בנו פה חוק שכל קשר בינו לבין שוויון בנטל הוא רק בהצהרות של הפוליטיקאים.
כך או כך, מי שהסתבך ולא הבין, שלא ידאג, זו המטרה של החוק וזה גם לא באמת מה שחשוב. החשובה היא השאלה: האם בסוף יבינו שהמערכת לא מסוגלת או לא רוצה לגייס חרדים ושלכן שהדרך היחידה לצמצום אי השוויון בנטל היא לומר את האמת לציבור, להפסיק להתעסק בחרדים ולהתחיל להתעסק בחיילים, פשוט לתגמל את החיילים במקום להונות אותם.

ממסקנות ועדת שקד: אריאל אטיאס גאון פוליטי. ידענו שדרעי, ידענו שגפני אבל המקצוענות של אטיאס בוועדה לשוויון בנטל מעוררת קינאה עד כדי מחשבה אולי צריך לבקש ממנו בקשה: היות ולפיד ובנט ושלח ושקד לא מוכנים לעבוד למען מהפכה דרמטית בתגמולי החיילים שמשרתים באמת בצה''ל, אולי אטיאס מוכן.

את הדברים פרסם בן חיים בעמוד הפייסבוק שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר