החרדים הודיעו על פרישה מוועדת שקד

החרפה במאבק בין החרדים למפלגות המקדמות את חוק הגיוס • לאחר האיומים, חברי הכנסת הודיעו על פרישה מוועדת שקד: "לא נשתף פעולה עם מחריבי התורה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש נוזף באיילת שקד (צילום: פלאש 90)

הסלמה במאבק נגד חוק הגיוס: חברי הכנסת החרדים אריאל אטיאס ומאיר פרוש הודיעו בשעה האחרונה כי הם פורשים מהוועדה שבראשות ח"כ איילת שקד "לא נשף פעולה עם מחריבי התורה".

לאחר שהבוקר (רביעי) החרימו חברי הכנסת החרדים את ישיבת הוועדה, כעת המאבק ב'הבית היהודי' עולה מדרגה וחברי הוועדה החרדים הודיעו כי הם פורשים לחלוטין מוועדת שקד וכי אין בכוונתם לשתף פעולה עם הוועדה שהמחליטה על סנקציות פליליות.

גם שאר חברי הכנסת החרדים שהיו מגיעים מידי דיון להשתתף בוועדה, ככל כנראה יפסיקו להגיע לדיונים האחרונים שיתקיימו הצהריים ובתחילת השבוע הבא אז יאושר החוק בוועדה ויובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

טרם ברור אם חברי הכנסת אלעזר שטרן ועומר בר-לב, שהחרימו הבוקר את הישיבה יגיעו להשתתף בישיבה המכרעת היום אחר הצהריים.

ב'בית היהודי' מנסים משעות הבוקר להפנות את האש לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו אך חברי הכנסת החרדים עומדים על דעתם כי 'הבית היהודי' אחראים לא פחות מנתניהו.

מוקדם יותר אמר חבר הוועדה מאיר פרוש: "הסנקציות הפליליות שוועדת שקד מבקשת להטיל על החרדים, אינן לגיטימיות, הם מקובלות רק על ברית האחים של יש עתיד והבית היהודי, עובדה רק 2 מתוך 8 משתתפים כרגע בוועדה".

יצוין כי למרות הפרישה, מאחורי הקלעים ממשיך להתנהל משא ומתן בין החכי"ם החרדים ללשכת נתניהו וועדת שקד בכדי להציל מה שאפשר, כאשר הדבר העיקרי עליו נלחמים כעת שהממשלה היא זו שתקבע את היעדים שבהם החרדים צריכים לעמוד בהם בתקווה שבממשלות הבאות לא יהיה אויב של הציבור החרדי כדוגמת יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר