יעקב פרי: "החרדים ייצאו מכלא הישיבות", לפיד: "יש סנקציות פליליות, מותר לשמוח"

חברי הכנסת של יש עתיד ברכו על אישורן של הסנקציות הפליליות. שר האוצר יאיר לפיד: "יש סנקציות פליליות, מותר לשמוח". יעקב פרי: "דין עריק חרדי יהיה כדין עריק חילוני" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

אישורן של הסנקציות הפליליות: שר האוצר יאיר לפיד ברך הערב (רביעי) על אישורן של הסנקציות הפליליות נגד תלמידי הישיבות, ואמר כי החוק "יוצר שיוויון אמיתי".

"הוא זהה בעצם למצע יש עתיד, כבר השנה כל צעיר חרדי בן 17 יקבל צו גיוס ויצטרך להגיע לבקו"ם, כבר בעוד חודש עשרות אלפי חרדים יקבלו הודעה שהם יוצאים מהישיבות ויכולים להשתלב בשוק העבודה. יש נסיון ליצור "ערפל קרב" אבל העובדות פשוטות: יש סנקציות פליליות, יש חוק גיוס, יש שינוי היסטורי. מותר לפעמים גם פשוט לשמוח".

השר יעקב פרי (יש עתיד) שעמד בראש הועדה לגיבוש חוק הגיוס החדש, ברך גם הוא על ההחלטה: "כפי שהוחלט בממשלה, עקרון חובת הגיוס יהיה נר לרגלי חוק הגיוס החדש. בפעם הראשונה מאז קום המדינה, דין עריק חרדי יהיה כדין עריק חילוני וחובת הגיוס תחול גם על הציבור החרדי".

"תם עידן חוק טל לא תהיה עוד אפליה בין דם לדם" אמר השר פרי. וללא בושה הגדיר את הישיבות כ'כלא': "השירות הצבאי והאזרחי, יחד עם ויציאת התלמידים מ'כלא הישיבות' מהווים גשר להשתלבות החרדים בכוח העבודה, דבר שישנה את פני הכלכלה הישראלית".

ח"כ עופר שלח ברך גם הוא על אישור החוק: "חוק השוויון בנטל הוא שינוי מהמעלה הראשונה" אמר, "חיוני להמשך קיומו של צה"ל כצבא העם ולקיומה ושגשוגה של הכלכלה הישראלית. הוא יוציא מיידית לשוק העבודה עשרות אלפי חרדים, המתקיימים היום מקצבאות המדינה, ויביא להגדלה דרמטית במספרם של החרדים המשרתים בשירות צבאי ואזרחי".

"לראשונה בתולדות המדינה נקבע שאם החרדים לא יתגייסו בשיעור שקבעה הממשלה, תוחל עליהם חובת גיוס כמו על כל אזרחי ישראל. בצד זאת יקוצר השירות לבנים בצה"ל, ויוחל מודל חדש, שוויוני וראוי יותר של שירות חובה. זו היתה אחת מהבטחות הבחירות העיקריות של 'יש עתיד', והיא מומשה במלואה כפי שהוצגה במצע שלנו, ללא פשרות וויתורים, בזכות נחישות ואמונה שגברו על כל המכשולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר