מעז יצא מתוק: בשל הגזירות הקשות - אחדות היסטורית

שלוש "המועצות" - הליטאית, הספרדית והחסידית יתאחדו

בעקבות העברת המתווה לחוק הגיוס בכללו הגזירות הקשות על התורה הקדושה, והפיכת בני התורה לעבריינים, יתכנסו שלוש "המועצות" לכינוס איחוד כדי להציג עמדה חרדית אחידה ותקיפה אל מול הגזירות • מסתמן כי הכינוס יתקיים ביום שני הקרוב בשעה 19:30 • בין המשתתפים יהיה גם הגר"ש אוירבך • פרסום ראשון של כל הפרטים מהכינוס ההיסטורי (חרדים)

ישראל כהן, ישי כהן | כיכר השבת |
גדולי ישראל מתאחדים אל מול הגזירות (צילומים: כיכר השבת, פלאש 90, מאיר אלפסי)

מעז יצא מתוק: גזירת גיוס בני הישיבות והחששות שלומדי התורה יושלכו לכלא כשכל "חטאם" הנו לימוד התורה, מצליחים לגרום לאחדות נדירה בין כל גדולי ישראל מנהיגי היהדות החרדית שיתאספו בכדי לטכס עיצה ולקיים מחאה אדירה כנגד החוק החדש.

ל'כיכר השבת' נודע כי מועצת חכמי התורה של ש"ס מינתה את וועדת ההיגוי שלה שתהיה אחראית על הכינוס מטעם המועצת הספרדית. על וועדת ההיגוי נמנו הרב אמיר קריספל מזכירו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ויואב בן צור.

בשעות אלו עמלים עסקני מפלגות ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה על סגירת הפרטים הטכניים לקראת הכינוס ההיסטורי של שלושת מועצות גדולי התורה, החסידית, הליטאית והספרדית כאשר כל גדולי הדור יישבו יחד על יד שולחן אחד.

הכינוס יצא אל הפועל לאחר הוראתו אמש של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א למקורביו כי יש ליזום עצרת תפילה המונית ברחובה של עיר, עם כל הפלגים ביהדות החרדית בכדי למחות על חילול ה' הנורא.

את המגעים מנהלים הרב אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, הרב מרדכי שטרן מזכיר "המועצת" החסידית ואריה דרעי יו"ר תנועת ש"ס.

על פי המסתמן יתכנסו שלושת "המועצות" ביום שני הקרוב בשעה 19:30 במלון ויז'ניץ בב"ב, כאשר כעת נסגרים הדברים באופן סופי תוך תיאום מוחלט בין בתיהם של כל גדולי ישראל. שהתקווה הנה שאכן כולם יוכלו להשתתף במעמד ההיסטורי.

לדברי המארגנים בכינוס ידונו גדולי הדור באפשרות המעשית לקיום עצרת הענק כאשר החשש מפני קיום העצרת הוא שמא הדבר ישפיע אולי לרעה על הציבור הכללי שיחוש מאוים תוך סכנה שהמחאה תחזק דווקא את כוחו הפוליטי של יאיר לפיד.

המארגנים מציינים כי יהיה זה מעמד קידוש השם היסטורי, שיכפר במעט על חילול ה' הנורא שנעשה, כאשר כל גדולי הדור קרבינטי היהדות החרדית חשים בכובד האחריות ומניחים את כל השיקולים הצדדים בצד ומתאספים יחד לכנס ראשון מסוגו שלא זכור בדבר ימיה של היהדות החרדית.

הגורמים מסייגים ואומרים כי כעת מבררים עם כל מקורביהם של גדולי הדור שאכן התאריך המדובר מתאים מבחינתם, זאת בכדי לסגור את הכינוס במועד המדובר באופן סופי ומוחלט.

יצוין כי אמש שוחח מזכיר המועצת החסידית הרב מרדכי שטרן עם הרב יוסף פטרוב נאמנו של הגר"ש אוירבך והזמינו אל הכינוס כאשר הציפייה ינה שכל גדולי הדור מכל החוגים והעדות יתאחדו כעת יחד אל מול הגזירה הקשה ואכן הגר"ש אוירבך אישר את השתתפותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר