ועדת שקד לא הכריעה "מיהו חרדי"

הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד, התכנסה בכדי לדון בשאלת ההגדרה "מי הוא חרדי?", ללא השתתפות חברי הכנסת החרדים, אך לא הצליחה להכריע בסוגיה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת שקד (צילום ארכיון: פלאש 90)

הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), התכנסה הצהריים (שני) בכדי לדון בשאלת ההגדרה "מי הוא חרדי?", כאשר חברי הכנסת החרדים לא השתתפו בדיון.

הוועדה דנה בסעיף בחוק המבקש להגדיר אילו ישיבות יכללו תחת ההגדרה "ישיבות חרדיות" לצורך השלמת המסכות שנקבעו ליעדי הגיוס במגזר החרדי.

ח"כ שקד ציינה "שעקב מחסור בזמן, אנשי משרד המשפטים לא הספיקו להגדיר בצורה ברורה מי בדיוק נחשב לחרדי ועל כן הוועדה נדרשת לסוגיה".

יעקב פרידברג ממשרד המשפטים אמר בדיון: "נכון לעכשיו ההגדרה מאוד רחבה ואני לא בטוח שבלי בדיקה יסודית בשטח של מוסדות חינוך, אפשר לדעת מי בדיוק נמצא בכל מוסד. צריך להדק את הסעיף בחוק כי כרגע הוא כולל כל מיני מוסדות שלא בהכרח רוצים שיכנסו בהקשר של יעדי הגיוס. צריך לוודא שלא יכללו בו בוגרי החמ"ד ורק בוגרי המוסדות החרדים יכללו בו".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בדיון כי: "ב90% מהמקרים ההבחנה מי חרדי ומי לא חרדי היא האדם שהולך למוסד חרדי. יהיו מקרים בודדים אם בכלל שמישהו ינסה להכניס את עצמו בכוח. אי אפשר בכוח להגדיר למישהו אתה חרדי ואתה לא. מי שמגדיר את עצמו כחרדי צריך להחשיב אותו ככזה. השנים הקובעות הם אלה של התיכון, על פי המקום שבו בחר התלמיד ללמוד. אף מוסד לא ירצה להגדיר את עצמו בשונה ממהותו".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) תקף ואמר כי: "יש פה סעיף אחד קטנטן שפשוט יכול לעקר מתוכן את כל מה שנעשה כאן בחודשים האחרונים. אם קובעים שיש שני שרים ויו"ר וועדה שצריכים לאשר, זה לא מרגיע אותי. אף אחד לא יכול לדעת מי יהיו האנשים שיכהנו בתפקידים האלה בעוד שלוש שנים. יש דרכים יותר אפקטיביות. למה שלא נצרף כנספח לחוק רשימה מפורטת של המוסדות הרלבנטיים?".

שקד השיבה ואמרה: "בשביל זה הציבור בוחר את נציגו ואפשר לסמוך על הריבון במדינת ישראל"

ח"כ עומר בר לב (העבודה): "נניח שתי ישיבות מאוד חרדיות יחליטו לעשות מהפך וללמוד לימודי ליבה אז הם יכללו? איך מחליטים? ההגדרה לא מספיק ברורה ובנוסף לא ברור מי הם גופי הפיקוח על ההגדרה הזו".

יו"ר הוועדה שקד החליטה לעצור את הדיון וביקשה מנציגי משרד המשפטים "להיפגש בדחיפות עם נציגי משרד החינוך על מנת לחדד את ההגדרה בחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר