חברי הכנסת אריאל אטיאס ומאיר פרוש יחזרו לוועדת שקד?

כשבוע לאחר פרישתם מוועדת שקד, שוקלים כעת חברי הכנסת החרדים, אריאל אטיאס ומאיר פרוש לשוב לוועדה בזמן ההצבעות, ולו כדי למנוע רוב אוטומטי ליאיר לפיד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת החרדים בוועדה (צילום: פלאש 90)

בשבוע שעבר הודיעו חברי הכנסת החרדים אריאל אטיאס ומאיר פרוש כי הם פורשים מהוועדה הפרלמנטרית לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד בשל אישור סעיף הסנקציות הפליליות, "לא נשתף פעולה עם מי שרודף את התורה, לא נהיה חותמת גומי", אמרו עם פרישתם חברי הכנסת החרדים.

אך כעת, שוקלים השניים לשוב לדיונים בוועדת שקד, ואפילו רק בזמן ההצבעות, בכדי שלא יהיה ליאיר לפיד רוב אוטומטי בוועדה.

אטיאס ופרוש צפויים להתייעץ בשעות ביממה הקרובה עם מועצות גדולי וחכמי התורה בכדי לקבל את אישורם לחזור לדיונים.

כפי שדווח אמש (שלישי) לראשונה ב"כיכר השבת" החרמת הח"כים החרדים את דיוני הוועדה הביאה למצב בו ליאיר לפיד יש רוב כמעט אוטומטי בוועדה, נציגו של אביגדור ליברמן יחד עם נציגי 'התנועה' ו'העבודה' משלבים ידיים עם עופר שלח - נציג 'יש עתיד', בכדי להקשיח את סעיפי החוק.

במהלך הדיון אמש, עלה נושא המכסות, ח"כ איילת שקד ביקשה כי הממשלה היא זו שתקבע את "העמידה ביעדים", כך שיהיה ניתן לשנות את מכסת הגיוס מידי שנה, אך חברי הכנסת החילונים שהתאחדו ביקשו להצביע נגד ולקבוע ש"הממשלה תכריז", שקד מצדה דחתה את ההצבעה בתקווה שבדיון הבא החרדים יבינו כי הם מסכנים את החוק, ויגיעו אל ההצבעה בכדי למנוע רוב ללפיד ונציגו שלח.

נושא נוסף שעלה, הוא הרצון להכניס את היעד של 5.200 חרדים לשנה לחוק עצמו, בכדי למנוע מממשלות אחרות לשנות את המכסה, גם כאן שקד דחתה את הדיון.

גורם בקואליציה אמר אמש ל"כיכר השבת": "אומנם החוק החדש קשה לחרדים, אבל החכי"ם החרדים עושים אותו יותר קשה, הם יכולים למנוע את הקשחתו והם נמנעים מזה, הם עוד יתחרטו על זה".

כאמור, כעת שוקלים השניים לחזור לשלב ההצבעות בדיוני הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר