פרי דורש: לפעול מול גלי ההסתה נגד יאיר לפיד

השר יעקב פרי, ממגבשי חוק הגיוס, פנה לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ולראש השב"כ יורם כהן בדרישה לפעול אל מול גלי ההסתה נגד לפיד. המפכ"ל הורה לפתוח בחקירה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יעקב פרי (צילום: פלאש 90)

המתקפה החרדית נגד יאיר לפיד: השר יעקב פרי, ממגבשי חוק הגיוס, פנה היום (רביעי) לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ולראש השב"כ יורם כהן "במטרה לפעול אל מול גלי ההסתה נגד לפיד".

לדבריו, ההסתה הגיע לשיא חדש "בעקבות דבריו החריפים של עו"ד דב הלברטל אשר ציטט אמש מדבריו של 'אברך חשוב' בתוכנית רדיו כי אחרי רצח רבין, לפיד יהיה הרצח הבא".

במכתבו לאהרונוביץ ולראש השב"כ ככותב השר פרי: "מדובר בעבירה פלילית - הפעילו סמכותכם". זאת בהתייחסו לאותו "אברך חשוב" אשר אמר לעו"ד דב הלברטל כי בעקבות מהלכיי הממשלה הנוכחית "לפיד יירצח על ידי חרדי".

פרי תקף בצהריים את התקשורת החרדית ומנהיגי הציבור על המתקפה נגד לפיד ואמר כי "הסיכול הממוקד שמנסים גורמים בחברה החרדית לעשות בלפיד מזכירים לי את ערב רציחת רבין. מי שמתבטא כך - מקומו בכלא."

פרי הוסיף והדגיש כי "ההסתה הפרועה הזו ואיומים ברצח לא ימנעו מאיתנו להביא את החוק להצבעה. ישנו מהפך תודעתי, ועל החברה החרדית להתרגל ולהשתלב לתוכו ולתוך החברה הישראלית".

"איומים לרצח מסוג זה יוצרים דינמיקה מסוכנת, ודיבורים מסוג זה הופכים בקלות דעת למעשים, בדיוק כמו שחווינו לפני 19 שנים ברצח ראש ממשלה בישראל. רשויות האכיפה חייבות לטפל בנושא בהקדם לפני שיהיו קורבנות", חזר והזהיר השר פרי.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, הנחה את ראש אח"מ ניצב מני יצחקי לפתוח לאלתר בחקירה באם הפרסומים או ההתבטאויות עולים לכדי ביצוע עבירה פלילית ואם אכן כך לאתר את מבצעיה ולמצות עמם את הדין. החקירה תנוהל ביחידת להב 433.

במקביל, הנחה המפכ"ל את ראש אג"מ לבחון את הצורך בתגבור האבטחה סביב שר האוצר בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר