יו"ר ישראל חופשית מיקי גיצין: התנועה החילונית תומכת בחרדים

יו"ר התנועה החילונית לחופש דת, מפתיע ותומך בעצרת החרדים: "ודאי שאני תומך בהפגנה של הציבור החרדי בנושא הגיוס, זכותה של כל חברה להיאבק על דברים הקרובים לליבה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בעד החרדים: יו"ר ישראל חופשית מיקי גיצין (צילום: דף הפייסבוק של גיצין)

חילונים מעטים הביעו את תמיכתם בעצרת המיליון שהתקיימה בראשית השבוע, לדבריהם לא ניתן לכפות חוק גיוס לצה״ל על ציבור שלם שמתנגד לו מבחינה ערכית - אידאולוגית.

מיקי גיצין, עומד בראשות תנועת ׳ישראל חופשית׳ שהוקמה כדי לקדם חופש דת בישראל. בזמן העצרת שהה גיצין בארה״ב, אך ליבו היה בבירת ישראל, היכן שהתקיימה עצרת המיליון: ״אני שמח שהעצרת עברה בסדר מופתי למרות גודלה העצום״.

בשיחה עם ״כיכר השבת״ אומר גיצין כי הוא תומך בעצרת: ״ודאי שאני תומך בהפגנה של הציבור החרדי בנושא הגיוס, בראש ובראשונה כי אני תומך בזכותה של כל חברה להיאבק למען דברים שקרובים ללבה״.

יו״ר התנועה החילונית אומר כי חוק הגיוס אינו הבעיה המהותית במדינת היהודים: ״מה גם שאני חושב שסוגיית הגיוס היא לא הסוגיה המהותית בסוגיות שבין דת ומדינה בישראל ובוודאי שלא החוק שעומד על השולחן שבינו לבין שיוויון יש מעט מאוד״.

גיצין לא שוכח לתקוף את מוסד הרבנות: ״הייתי שמח מאוד לראות הסכמה חרדית-חילונית בתוכנית משולבת בה יותר חרדים וחרדיות משולבים בשוק התעסוקה וקיימת הבנה שהמונופול הרבני שנכפה על החילונים לא משרת אף אחד. בנושא הצבא נסתדר״.

״אני בטוח שבסוגיית נישואים וגירושים אנחנו מתקרבים לפריצת דרך שתאפשר חופש בחירה בנישואים הייתי מעדיף לראות את זה קורה בהסכמה. אני יודע שיש רבים בציבור החרדי שחושבים כך, הבעיה טמונה במערכת הפוליטית ובמוקדי הכוח של הרבנות״. הוסיף מיקי גיצין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר