בגלל שהתחתן בגיל "צעיר"

ראש ישיבה הורה לתלמידיו: "אל תלכו לשמח את החתן"

חרפה בישיבת "רכסים": ראש הישיבה הרב אליהו ציון סופר אסר על בני הישיבה להשתתף בחתונת חברם. הסיבה, עד כמה שתראה לכם מוזרה - הבחור התחתן בגיל 21, זאת בניגוד להוראת רה"י שבני הישיבה יתחתנו רק מגיל 22 ואילך • החתן ל"כיכר השבת" תוך כדי הריקודים: "יצאתי בהרגשה לא טובה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
החתונה, הערב (שלישי) (צילום: נהוראי סבג, יאיר בן שטרית ואביתר עומסי)

הגמרא במסכת קידושין כותבת כי "הגיע לגיל 20 ולא נשא אשה הקב״ה אומר עליו תיפחנה עצמותיו", אך כנראה שיש ראשי ישיבות שדברי הגמרא לא עומדים בראש מעיניהם.

לידי "כיכר השבת" הגיע סיפור קשה על בחור ישיבה ספרדי הלומד בישיבת ׳רכסים׳ שהערב (שלישי) נישא. אך ראש הישיבה הרב אליהו ציון סופר אסר על תלמידי הישיבה להשתתף בשמחה, הסיבה - החתן לא עבר את גיל 22.

תלמידי הישיבה זעמו על ההחלטה, ולדברי אחד התלמידים, הם קבלו איום כי מי שישתתף בשמחת חברם ימצא את מקומי מחוץ לכותלי הישיבה.

התלמידים הזועמים הפיצו הודעה המבקשת ממי שיכול לשמח חתן וכלה שיגיע לשמח את החתן שנשאר באולם עם הכלה ללא חבריו לספסל הלימודים.

בהודעה כתבו החברים כי: "הערב מתחתן בחור ישיבה יקר מאוד. לצערנו ראש הישיבה אמר שהוא מסלק כל בחור שיגיע לחתונה לשמח את החתן משום שהחתן התחתן בגיל 21 ולא בגיל 22 כמו שהראש ישיבה רצה.

"מי שיכול להגיע ולשמח את החתן תבוא עליו הברכה ובשמחתכם נשמח גם אנו", נכתב. בעקבות הסערה שהתעוררה מאות בני ישיבות הגיעו לשמח את החתן ביום שמחת ליבו.

כתב 'כיכר השבת' שהצליח לשוחח עם החתן באמצע הריקודים הסוערים שמע ממנו על התחושות: "אני מאוד מעריך את הישיבה שלי ואת ראש הישיבה. אך יצאתי בהרגשה לא טובה. לאחר שלוש שנים שלמדתי והשקעתי את כולי, זה היחס לו אני זוכה מצד ראש הישיבה. זה שכתוב בהלכה שצריך להתחתן מוקדם וזו אף הנהגת משפחתי - אין מה לעשות, אני את חיי צריך להמשיך" אמר החתן.

(צילום: נהוראי סבג, יאיר בן שטרית ואביתר עומסי)

החתן אף ביקש להודות לכל בני הישיבות שבאו לשמחו, "אני רוצה להודות לכל מי שבא לשמח אותי וה' יחזיר לכם בשמחתם כפליים".

נציין כי זהו אינו המקרה הראשון בו ראש ישיבה בשל סיבה זו או אחרת מורה לתלמידיו לא להשתתף בחתונת חברם. במקרים דומים, הורו ראשי ישיבות לתלמידיהם שלא להשתתף בחתונות של בני ישיבה שלא עמדו בהוראות מדויקות של ראשי הישיבה. במקרה אחד הורה ראש ישיבה ספרדית מפורסמת שלא להשתתף בחתונתו של חתן שסירב לקיים את מנהג חדר הייחוד הנהוג בקרב בני אשכנז.

את תגובת ראש הישיבה והנהלת הישיבה לא היה ניתן להשיג עד לפרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר